Hoppa till innehåll

Uppgradering.


Nomatic
 Dela

Rekommendera inlägg

Nu är det såhär att jag hade tänkt uppgradera min befintliga dator för orken till att köpa en splitter ny existerar ej. Men det jag vet om dator delar går att skriva på en post-it lapp så jag tänkte be Er om hjälp. Finns ingen bestämd budget, men ju billigare desto bättre kanske?

 

Nuvarande:

 

Processor: TripleCore AMD Phenom II X3 Black Edition 720, 2800 MHz (14 x 200)

HDD: Samsung Spinpoint 1 TB (Använder som slav HDD)

Grafikkort: ATI Radeon HD 512 MB 4850

Moderkort: ASRock M3A790GXH/128M

RAM: 4 GB (Känns inte nödvändigt att byta ut)

Nätagg: 240 V, vet ej namnet.

 

(Vem vet, den som ger mig det bästa uppgraderings paketet kanske får lite FM)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ta reda på vad du har för nätaggregat, annars är det svårt att säga vad för grafikkort den orkar.

 

Din processor är rätt hyfsad i dagens läge om jag inte har helt fel, så för spelprestanda behöver du nog bara ett nytt grafikkort.

Redigerat av Collez
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ta reda på vad du har för nätaggregat, annars är det svårt att säga vad för grafikkort den orkar.

 

Din processor är rätt hyfsad i dagens läge om jag inte har helt fel, så för spelprestanda behöver du nog bara ett nytt grafikkort.

 

Jadu, inte en aning faktiskt. Men tror jag måste byta det för jag tror datorn får för lite ström så har det börjat låta konstigt, något tips på ett bra?

 

Det enda du behöver är ett nytt grafikkort och eftersom ett 4850 drar ungefär som det nyare kortet 6850 så tycker jag att du borde köpa det. Säkert dubbla prestandan.

http://www.inet.se/artikel/5409038/powerco...deon-hd6850-1gb

Ser fint ut, min fråga är bara om mitt moderkort stödjer det där grafikkortet?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jadu, inte en aning faktiskt. Men tror jag måste byta det för jag tror datorn får för lite ström så har det börjat låta konstigt, något tips på ett bra?

Ser fint ut, min fråga är bara om mitt moderkort stödjer det där grafikkortet?

Det gör det med all säkerhet. Båda grafikkorten använder ju PCI-E som slot (vilket är standard) så det blir inga problem.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jadu, inte en aning faktiskt. Men tror jag måste byta det för jag tror datorn får för lite ström så har det börjat låta konstigt, något tips på ett bra?

Du kan kolla på nätaggregatets etikett ifall du öppnar datorn. Det du ska kolla efter är företagsmärket, Watt (W) och Ampären (A) på +12V-railen.

 

Ljuden behöver inte vara nätaggregatet, hur låter ljudet mer exakt?

Redigerat av Collez
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Du kan kolla på nätaggregatets etikett ifall du öppnar datorn. Det du ska kolla efter är företagsmärket, Watt (W) och Ampären (A) på +12V-railen.

 

Ljuden behöver inte vara nätaggregatet, hur låter ljudet mer exakt?

Alright får återkomma med det senare idag.

 

Vet inte hur jag ska förklara ljudet, låter som om fläkten tar emot något fast som jag inte kan se. Har testat att stoppa alla fläktar och det vibrerar något förbannat från nät agget vid uppstart.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nätaggregatet sitter fäst med fyra skruvar på chassits baksida, du kan ju dra åt dom och se ifall det blir bättre. Har du kollat på etiketten än?

Dragit åt så hårt det går, ingen skillnad.

 

Mitt nätagg är Codegen 500W iallafall.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...