Hoppa till innehåll

Låtar Som Är Sorgliga/depprimerande/handlar Om Lågt Självförtroende & Kärlek Etc


shr00m
 Dela

Rekommendera inlägg

  • Svar 27
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Är det inte bättre att lyssna på musik som får en att känna sig bättre i så fall?

Befinner man sig i samma känslomässiga tillstånd som musiken förmedlar så uppskattar man den på ett helt annat sätt än om man exempelvis skulle lyssna på deppig musik när man är glad. Man upplever den helt enkelt på det sätt som det var menat att den skulle upplevas. Det är väl också ett sätt att känna sig mindre ensam också, antar jag.

 

Och som Steven Wilson en gång sade: "The saddest music is often the most beautiful." Vilket blir ännu mera kraftfullt om man själv befinner sig en situation när allt är åt helvete.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skrivet (redigerat)

Combobreaker, men varför lyssnar man på sånt här?

Om man inte har någon att relatera till så kan man relatera till musiken, det är gåvan med musik. Musik handlar inte om att må på ett annat sätt, det handlar om att beskriva hur man känner sig just nu, så är det för mig i alla fall... Redigerat av shr00m
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om man inte har någon att relatera till så kan man relatera till musiken, det är gåvan med musik. Musik handlar inte om att må på ett annat sätt, det handlar om att beskriva hur man känner sig just nu, så är det för mig i alla fall...

Självklart är det så, men för mig känns det i alla fall alltid bättre att i så fall lyssna på musik man mår bättre av och försöka glömma allt annat, istället för att sjunka ännu mer. Men så är också folk som någon annan nämnde olika.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tycker att sorgsen musik är upplyftande att lyssna på när jag känner mig nere, kanske för att man börjar tänka "det kunde ha varit värre".

"Glad"-musik hade nog bara fått mig o må ännu sämre, då menar jag sån riktigt överdriven glad musik, dvs. det mesta som spelas på MTV/radio etc.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skrivet (redigerat)

Självklart är det så, men för mig känns det i alla fall alltid bättre att i så fall lyssna på musik man mår bättre av och försöka glömma allt annat, istället för att sjunka ännu mer.

Självtröst funkar inte för mig, men sjävlvklart lyssnar man på glad musik när man är glad. :D Redigerat av shr00m
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...