Layton Skrivet 5 Mars 2011 Rapport Dela Skrivet 5 Mars 2011 My Immortal - Evanescence. Ganska sorglig :( Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
FreakyStyley Skrivet 5 Mars 2011 Rapport Dela Skrivet 5 Mars 2011 (redigerat) Redigerat 5 Mars 2011 av FreakyStyley Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
CeZ Skrivet 5 Mars 2011 Rapport Dela Skrivet 5 Mars 2011 Combobreaker, men varför lyssnar man på sånt här? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Simple Skrivet 5 Mars 2011 Rapport Dela Skrivet 5 Mars 2011 Combobreaker, men varför lyssnar man på sånt här?Kan vara rätt skönt ibland om man känner sig lite nere. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fruktnystan Skrivet 5 Mars 2011 Rapport Dela Skrivet 5 Mars 2011 Combobreaker, men varför lyssnar man på sånt här?För att det är bra musik. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
CeZ Skrivet 5 Mars 2011 Rapport Dela Skrivet 5 Mars 2011 Kan vara rätt skönt ibland om man känner sig lite nere.Är det inte bättre att lyssna på musik som får en att känna sig bättre i så fall? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Simple Skrivet 5 Mars 2011 Rapport Dela Skrivet 5 Mars 2011 Är det inte bättre att lyssna på musik som får en att känna sig bättre i så fall?Jo, ibland.Är väl en individuell sak antar jag. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Whore Skrivet 5 Mars 2011 Rapport Dela Skrivet 5 Mars 2011 Är det inte bättre att lyssna på musik som får en att känna sig bättre i så fall?Befinner man sig i samma känslomässiga tillstånd som musiken förmedlar så uppskattar man den på ett helt annat sätt än om man exempelvis skulle lyssna på deppig musik när man är glad. Man upplever den helt enkelt på det sätt som det var menat att den skulle upplevas. Det är väl också ett sätt att känna sig mindre ensam också, antar jag. Och som Steven Wilson en gång sade: "The saddest music is often the most beautiful." Vilket blir ännu mera kraftfullt om man själv befinner sig en situation när allt är åt helvete. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
shr00m Skrivet 5 Mars 2011 Författare Rapport Dela Skrivet 5 Mars 2011 (redigerat) Combobreaker, men varför lyssnar man på sånt här?Om man inte har någon att relatera till så kan man relatera till musiken, det är gåvan med musik. Musik handlar inte om att må på ett annat sätt, det handlar om att beskriva hur man känner sig just nu, så är det för mig i alla fall... Redigerat 6 Mars 2011 av shr00m Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
CeZ Skrivet 6 Mars 2011 Rapport Dela Skrivet 6 Mars 2011 Om man inte har någon att relatera till så kan man relatera till musiken, det är gåvan med musik. Musik handlar inte om att må på ett annat sätt, det handlar om att beskriva hur man känner sig just nu, så är det för mig i alla fall...Självklart är det så, men för mig känns det i alla fall alltid bättre att i så fall lyssna på musik man mår bättre av och försöka glömma allt annat, istället för att sjunka ännu mer. Men så är också folk som någon annan nämnde olika. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Signify Skrivet 6 Mars 2011 Rapport Dela Skrivet 6 Mars 2011 Tycker att sorgsen musik är upplyftande att lyssna på när jag känner mig nere, kanske för att man börjar tänka "det kunde ha varit värre". "Glad"-musik hade nog bara fått mig o må ännu sämre, då menar jag sån riktigt överdriven glad musik, dvs. det mesta som spelas på MTV/radio etc. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
shr00m Skrivet 6 Mars 2011 Författare Rapport Dela Skrivet 6 Mars 2011 (redigerat) Självklart är det så, men för mig känns det i alla fall alltid bättre att i så fall lyssna på musik man mår bättre av och försöka glömma allt annat, istället för att sjunka ännu mer.Självtröst funkar inte för mig, men sjävlvklart lyssnar man på glad musik när man är glad. :D Redigerat 6 Mars 2011 av shr00m Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.