Fjeddo Skrivet 9 Mars 2011 Rapport Dela Skrivet 9 Mars 2011 (redigerat) Tjena! Klarar ett Corsair CX 500W 2 st 6850 i CF? Resten av det som sitter i datorn är bara lite budgetdelar, inget som drar mycket. Har för mig att 2 st 6850 bara drar ca 300W, men stämmer det? Känns lite.. Redigerat 9 Mars 2011 av ReMemberMe Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
GangstaLean Skrivet 9 Mars 2011 Rapport Dela Skrivet 9 Mars 2011 http://www.bit-tech.net/hardware/graphics/...d-6850-review/9 ^Här står det om hur mycket det drar. Men det känns konstigt att 500w kan ge ström till 2st. 6850:or... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
CeZ Skrivet 9 Mars 2011 Rapport Dela Skrivet 9 Mars 2011 Tror jag inte. Vad är det för strömkontakter på ett 6850? Du lär inte ha tillräckligt med kontakter i alla fall. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Distinction Skrivet 9 Mars 2011 Rapport Dela Skrivet 9 Mars 2011 1x 6-Pin har jag för mig och man har två tror jag... Så då lär det gå. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fjeddo Skrivet 9 Mars 2011 Författare Rapport Dela Skrivet 9 Mars 2011 1x 6-Pin har jag för mig och man har två tror jag... Så då lär det gå.Tack, men kan någon bekräfta att det går? =) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
CeZ Skrivet 9 Mars 2011 Rapport Dela Skrivet 9 Mars 2011 Länk, använd den. Eftersom du skrev att du inte hade någon märkvärdig setup så testade jag med en Athlon X2, 2 HDDs, 2 stickor ram, lite fläktar, dvd brännare osv. och det landade på 418W rekommenderat, så det lär antagligen gå. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fjeddo Skrivet 9 Mars 2011 Författare Rapport Dela Skrivet 9 Mars 2011 Minimum PSU Wattage: 370 W Recommended PSU Wattage: * 420 W Då borde det ju fungera! =) Men hur var det med kontakter? Funkar det? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
CeZ Skrivet 9 Mars 2011 Rapport Dela Skrivet 9 Mars 2011 Du får nog med en adapter, man brukar få det med grafikkort. Annars om du inte vill "gambla": Länk Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fjeddo Skrivet 9 Mars 2011 Författare Rapport Dela Skrivet 9 Mars 2011 Du får nog med en adapter, man brukar få det med grafikkort. Annars om du inte vill "gambla": LänkOkej, 35 kr var ju inte farligt. ;) Tack för hjälpen! =) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
GangstaLean Skrivet 10 Mars 2011 Rapport Dela Skrivet 10 Mars 2011 (redigerat) Har samma nätagg men 600w, är nästan 100% säker på att det finns två såna kontakter som ni visa. Redigerat 10 Mars 2011 av GangstaLean Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
CeZ Skrivet 10 Mars 2011 Rapport Dela Skrivet 10 Mars 2011 Eftersom ditt nätaggregat är starkare är det ganska självklart att du har fler kontakter. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Distinction Skrivet 10 Mars 2011 Rapport Dela Skrivet 10 Mars 2011 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.