Hoppa till innehåll

Systemåterställning


GangstaLean
 Dela

Rekommendera inlägg

Hej

Jag undrar om det finns något sätt att återställa datorn till hur den var när jag köpte den. Jag har ingen Windows-skiva. Jag har redan prövat med att återställa till en viss tidspunkt, men jag har typ bara två, och bägge två är inte längre än några veckor. Jag undrar nu om någon vet hur man återställer hela systemet (Men behåller Windows) Och hur man återställer hela systemet (Utan att behålla Windows, tack)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hej

Jag undrar om det finns något sätt att återställa datorn till hur den var när jag köpte den. Jag har ingen Windows-skiva. Jag har redan prövat med att återställa till en viss tidspunkt, men jag har typ bara två, och bägge två är inte längre än några veckor. Jag undrar nu om någon vet hur man återställer hela systemet (Men behåller Windows) Och hur man återställer hela systemet (Utan att behålla Windows, tack)

Tror inte de går. Du behöver nog windows skivan

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om du har en bärbar dator som du köpt från Acer, ASUS, Dell, Gateway, HP eller Sony kan du kolla om du har dessa program installerade.

 

Acer – Acer eRecovery

ASUS – ASUS Recovery Partition

Dell – Dell Factory Image Restore

Gateway – Gateway Recovery Management

HP – HP PC System Recovery

Sony – Sony Vaio Recovery Wizard

Redigerat av woody
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om du har en färdigbyggd dator kan du kolla om du har dessa program installerade.

 

Acer – Acer eRecovery

ASUS – ASUS Recovery Partition

Dell – Dell Factory Image Restore

Gateway – Gateway Recovery Management

HP – HP PC System Recovery

Sony – Sony Vaio Recovery Wizard

Har en färdig-byggd... :(

Tack för hjälpen iaf. :P

Jag vet hur man gör när man vill ta bort allt utom win. nu, men inte allt med win :o

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har en färdig-byggd... :(

Tack för hjälpen iaf. :P

Jag vet hur man gör när man vill ta bort allt utom win. nu, men inte allt med win :o

Du stoppar in skivan med det nya systemet du vill ha och formaterar den, sen installerar det nya operativssystemet.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Varför skulle du vilja ta bort allt och windows ifall du inte har en skiva med nytt operativssystem då?

För att ha kul :D

Nä men jag ska sälja datorn på blocket och om någon har en egen operativsskiva så kanske han vill att jag tar bort det os jag har nu...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...