Hoppa till innehåll

Xbox Frågor


Ibanez
 Dela

Rekommendera inlägg

Hejsan! För ungefär 2 år sedan köpte jag ett xbox 360 med ca 15 spel till men jag tröttnade ganska snabbt så jag sålde det och var utan spelkonsol i nästan ett år innan jag köpte ett PS3 men jag gillade inte PS3'et heller och sålde det strax innan julen. Jag saknar verkligen Xbox och ska köpa ett nytt.

 

Jag har satt ihop ett paket på webhallen och undrar om det är värt att köpa ett helt nytt xbox eller om jag ska kolla efter flashade beg enheter istället.

 

Det här är paketet jag funderar på att köpa.

 

Xbox 360 Silm - 4gb

 

Halo Reach

 

Halo 3

 

Jag har blivet totalt galen i Halo efter att ha spelat 1an och 2an på datorn.

 

Vet ni några bra tillbehör man borde köpa till eller vet ni ett bättre ställe där man kan köpa enheterna och spelen?

 

Jag vet att det är en ganska onödig tråd men jag har funderat länge om jag skulle köpa en Xbox eller en Speldator och jag bestämde mig för Xbox så jag vill få ut så mycket som möjligt när jag köper.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Köp inte 4GB, köp istället 250GB. Kostar lite mer men det är verkligen värt det.

 

Jag har också hört att om man bara har 4GB Slim så kan man inte spela co-op modes på Halo Reach, om man försöker står det att man behöver en hårddisk.

 

Varför inte köpa denna?

http://www.webhallen.com/spel/xbox_360/130...halo_xxl_bundle

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skrivet (redigerat)

Jag har fått tag på ett chippat/flashat xbox nu som jag kanske ska köpa och jag har några frågor.

 

Måste man bränna ut spelen på DVD för att spela ''olagliga'' spel?

 

Här är annonsens beskrivning

 

Xell och Freeboot 0.4 inlagd (dashboard 2.0.12611 som i dagsläget startar alla spel).

 

Moderkort: Xenon

DVD: BenQ (Flashad med senaste iXtreme LT+ 1.1)

 

Ser fin ut i chassit. Inga brytmärken på baksidan eller liknande.

 

Skiva med FreeStyleDash medföljer.

 

Har blivit lagad från RROD innan den blev JTAG'ad. Det som är bra är att om man t.ex kör FreeStyleDash så kan man välja hur mycket fläktarna ska snurra vilket konsolen mår bra av.

 

En JTAG'ad 360 klarar att köra spel direkt från hårddisk, emulatorer etc, etc. Skriver inte så mycket mer om det iom att det redan finns så mycket information om det på nätet.

 

 

Eller är det bättre att köpa Halo paketet?

Redigerat av Ibanez
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

bra idé/vet du någon affär eller någon som kan modda åt en?

TEsta PSXcare.com

 

@Svar till TS: Det är inte roligt att han en precis... Du kanske får den billigare, men om du ska köra online få du vara stenhård med att du stealthpatchar spelen rätt, Svar på din förra fråga, ja, du måste bränna på DVD, men inte vanlig DVD, utan DVD DL (DualLayer) för det behövs en DVD DL brännare (Det flesta har redan det).

 

! Klarar senaste spelen?!*

 

Den har Ju iXtreme 1.1! Det finns ju iXtreme 1.6 nu...

Redigerat av QuinnoX
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...