Connection Skrivet 17 Mars 2011 Rapport Dela Skrivet 17 Mars 2011 (redigerat) Hej! Skulle vilja veta något bra Java, Flash program som man kan koda spel med. Ett lätt program. Skulle vilja ha en download länk också. Som typ Jesper.nu's spel etc. När jag laddade ned Game Maker kostade det 25kr? Redigerat 17 Mars 2011 av Connection Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
woody Skrivet 17 Mars 2011 Rapport Dela Skrivet 17 Mars 2011 (redigerat) Flash Professional CS5 US $699 Här har du några bral tutorials: http://www.flashgametuts.com/ Redigerat 17 Mars 2011 av woody Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Connection Skrivet 18 Mars 2011 Författare Rapport Dela Skrivet 18 Mars 2011 Jag kan ju inte betala 7000 spänn på ett spel? lol Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ZeRoZ Skrivet 18 Mars 2011 Rapport Dela Skrivet 18 Mars 2011 Jag kan ju inte betala 7000 spänn på ett spel? lolFinns att fixa på andra sätt :rolleyes: Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
KuroKaktus Skrivet 18 Mars 2011 Rapport Dela Skrivet 18 Mars 2011 Jag kan ju inte betala 7000 spänn på ett spel? lolOm du gör bra spel har du tjänat ihop dom där pengarna snabbt. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
woody Skrivet 18 Mars 2011 Rapport Dela Skrivet 18 Mars 2011 Vem har sagt att det kostar 7000 spänn? Det kostar 4509.83 kr och det är rätt billigt. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
CeZ Skrivet 18 Mars 2011 Rapport Dela Skrivet 18 Mars 2011 Typ alla spel på jesper är gjorda i flash, jävligt svårt med flash bara imo. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Nomatic Skrivet 18 Mars 2011 Rapport Dela Skrivet 18 Mars 2011 Har du kodat något spel alls innan? För att hoppa direkt in på Java helt oerfaren kommer bara sluta på ett sätt.. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Connection Skrivet 19 Mars 2011 Författare Rapport Dela Skrivet 19 Mars 2011 Har du kodat något spel alls innan? För att hoppa direkt in på Java helt oerfaren kommer bara sluta på ett sätt..Har läst lite på webdesignskolan :P Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
lolkfezt Skrivet 19 Mars 2011 Rapport Dela Skrivet 19 Mars 2011 Har läst lite på webdesignskolan :POch vad har det med spel att göra? Webdesignskolan har kurser för webbprogrammering, dvs inte spelprogrammering. Jag började med Game maker, det underlättade för mig så otroligt mycket när jag började med Flash, java osv. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Connection Skrivet 20 Mars 2011 Författare Rapport Dela Skrivet 20 Mars 2011 Och vad har det med spel att göra? Webdesignskolan har kurser för webbprogrammering, dvs inte spelprogrammering. Jag började med Game maker, det underlättade för mig så otroligt mycket när jag började med Flash, java osv.Det var därför jag skrev ":P". Meeh, game makern suger. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
CeZ Skrivet 20 Mars 2011 Rapport Dela Skrivet 20 Mars 2011 Game maker suger inte, möjligtvis så suger du på game maker. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg