Hoppa till innehåll

Grafikkort Problem

Touchmagic

Rekommendera inlägg

när jag spelar så fryser min dator och det kommer massa färger på skärmen, jag kan inte spela mer än en match CoD4 innan datorn fryser vid laddningskärmen för nästa match, och när jag spelar andra spel så fryser datorn när jag stänger av spelen...

detta händer i cod4, och samma sak händer när jag stänger av andra spel som minecraft. för att få bort det måste jag stänga av datorn genom att hålla in startknappen, det är det enda som funkar..

Redigerat av NoSight
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

när jag spelar så fryser min dator och det kommer massa färger på skärmen, jag kan inte spela mer än en match CoD4 innan datorn fryser vid laddningskärmen för nästa match, och när jag spelar andra spel så fryser datorn när jag stänger av spelen...

detta händer i cod4, och samma sak händer när jag stänger av andra spel som minecraft. för att få bort det måste jag stänga av datorn genom att hålla in startknappen, det är det enda som funkar..

Vad är det för grafikkort du har och hur länge har du haft det? Ser ut som ett skadat grafikkort med tanke på färgerna, antagligen överhettning. Få bort dammet, byt kylpasta om du vill som Collez sa, prova igen! Går det inte? Har du tur så går det att ugnsbaka kortet så det funkar bra igen.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst KawaiiNekoFTW

Bara en fråga, hur byter man kylnings pasta på ett grafikkort?

Ta bort kylaren, torka av gamla kylpastan med T-Röd och nå mjukt och lägg på en ny klick kylpasta.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

jag plockade ur grafikkortet och blåste rent den, den funkade i 3 matcher cod4, sen frös den i laddningskärmen till nästa map

Vad är det för grafikkort du har och hur länge har du haft det? Ser ut som ett skadat grafikkort med tanke på färgerna, antagligen överhettning. Få bort dammet, byt kylpasta om du vill som Collez sa, prova igen! Går det inte? Har du tur så går det att ugnsbaka kortet så det funkar bra igen.

det är ett Gainward Geeforce GT240 1GB PhysX CUDA och har haft den i ungefär ett år..
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

jag plockade ur grafikkortet och blåste rent den, den funkade i 3 matcher cod4, sen frös den i laddningskärmen till nästa map

det är ett Gainward Geeforce GT240 1GB PhysX CUDA och har haft den i ungefär ett år..

Ok, tanka hem ett program där du kan se temperaturerna på grafikkortet (everest eller RivaTuner till exempel). Om ditt kort var dammfyllt innan så kan kortet tagit skada av att den gick varmt för länge. Tyvärr är det också så att Gainward är mer eller mindre kända för att deras grafikkort klarar mindre värme än andra märken (sämre kvalité i PCB'n). Redigerat av Collez
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...