Hoppa till innehåll

Uppdatera Datorn, Behöver Tips


rg_fuskare
 Dela

Rekommendera inlägg

Så det är dags att göra några uppdateringar nu när jag e inne i PC spel. Gjorde den här "Can you run it" testet och jag har några frågor.

 

Min processor blev godkännd men dess hastighet fick underkännt. Min fråga är då, behöver jag byta till en helt ny processor eller finns det något jag kan köpa till för att öka hastigheten? Undrar om denna är nått bra

 

Jag tänker köpa 2 GB RAM till datorn, undrar om denna är okej.

 

Och sista frågan, hur viktigt är det att jag byter Video Card eller grafikkort som jag tror det innebär. Den fick underkännt men förstår inte exagt varför eftersom det är en av de rekommenderade. Tror jag byter den ändå eftersom vissa andra spel, som Crysis 2, kräver en bättre. Vilken skulle ni rekommendera att jag byter till? Hällst en billig...

post-15073-1301738472_thumb.jpg

Redigerat av rg_fuskare
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Du kommer behöva både ny processor och grafikkort, båda två är relativt hemska i dagens läge om jag ska vara ärlig.

 

Är datorn förresten en Dell dator eftersom det var där du kollade på RAM-minnen?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Du kommer behöva både ny processor och grafikkort, båda två är relativt hemska i dagens läge om jag ska vara ärlig.

 

Är datorn förresten en Dell dator eftersom det var där du kollade på RAM-minnen?

Nej den är HP, sökte lite snabbt på google bara... :P den kanske inte funkar på min dator då.

 

Försöker ta reda på vad jag har för moderkort nu förresten, ni brukar be om det i trådar som den här.

 

Funkar denna processorn bra tror du?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nej den är HP, sökte lite snabbt på google bara... :P den kanske inte funkar på min dator då.

 

Försöker ta reda på vad jag har för moderkort nu förresten, ni brukar be om det i trådar som den här.

 

Funkar denna processorn bra tror du?

Nja, om du ska spela krävande spel så kan du behöva något bättre.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hade du läst vad som stod i canyourunit texten om grafikkortet så hade du förstått varför det inte får godkänt. "...are below minimum requirements"

Jag skulle köpt en helt ny dator då det inte finns något vettigt att spara. OEM datorer har aldrig byggts för att i framtiden kunna uppgradera den själv. Nätagg, moderkort, minnen, allt är riktiga budgetprodukter.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skrivet (redigerat)

Board: ASUSTek Computer INC. NODUSM3 1.05

Bus Clock: 200 megahertz

BIOS: Phoenix Technologies, LTD 5.04 12/15/2006

 

Jag använde Belarc Advisor och fick denna information om moderkortet. Nu är min fråga om följande delar skulle gå att implementera...

 

 

Processor 1

Jag är ute efter något som funkar bra i dagsläget... en vän köpte denna processorn och han säger att all spel han spelar fungerar jätte bra.

 

Processor 2

Om inte den första skulle vara nått bra så är detta alternativet då..

 

RAM

 

Jag tänker köpa ett grafikkort också men jag har inte valt ut ett än.

Redigerat av rg_fuskare
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...