OpeningTitles Skrivet 6 April 2011 Rapport Dela Skrivet 6 April 2011 (redigerat) Tja! Jag har just fått PS3 och fixade ett PS3 account idag. Det gick bra också, men sen när jag ska köra online på ett spel så står det att jag har loggats ut och att det inte funkade o.s.v Redigerat 6 April 2011 av OpeningTitles Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
CRAAZY Skrivet 7 April 2011 Rapport Dela Skrivet 7 April 2011 Tja! Jag har just fått PS3 och fixade ett PS3 account idag. Det gick bra också, men sen när jag ska köra online på ett spel så står det att jag har loggats ut och att det inte funkade o.s.vVar så för alla :/ Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
laxan96 Skrivet 9 April 2011 Rapport Dela Skrivet 9 April 2011 Japp var så för alla den kända Hacking gruppen Anonymous har blivit skitpiss sura på sony och vill ha hämd och hackade psn för ett apr timmar och på deras facebook grupp skrev dom att det var bara början. Dom gjör det för att dom tycker att sony fifflar med de juridiska lagarna gällande killen som kom på PS3 jailbreak. Här kommer en video som förklarar: http://www.youtube.com/watch?v=tcSCUU4Fg9k PS: OCH NEJ DETTA ÄR INGET SKÄMT Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
OpeningTitles Skrivet 19 April 2011 Författare Rapport Dela Skrivet 19 April 2011 :o Nytt för mig! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
woody Skrivet 19 April 2011 Rapport Dela Skrivet 19 April 2011 Anonymous har inte hackat Sony utan det var bara en DDoS attack (överbelastingsattack) på deras PlayStation Network servrar. "Vi har insett att attacken mot tjänsten inte var en bra idé. Vi kommer därför tillfälligt upphöra med våra aktioner, tills vi hittar något som inte skadar Sonys användare lika mycket" Komiskt att medlemmarna i Anonymous trodde att de kunde få Sony att ge upp de rättsliga processerna mot hackaren George Hotz genom att förhindra alla användare att komma åt PlayStation Network. Jag tycker att det är helt rätt av Sony att de stämde (Han behövde inte betala något utan bara att lova Sony att aldrig mer hacka deras produkter) George Hotz, det är han som bär ansvaret för att förstört multiplayern i Modern Warfare 2 och i flera andra spel. "Tänk dig om Microsoft skulle tvinga dig att använda Internet Explorer istället för Firefox eller Chrome. Tänk om de förbjöd dig att använda någon annan webbläsare än deras egen. Många människor skulle bli förbannade. Varför är de då inte förbannade på Sony?" Det är ju inte samma sak och det bryter ju inte mot Microsofts användarvillkor. Däremot är det inte tillåtet att installera modifierad programvara på PlayStation 3 systemet. "Nu utlovar alltså Anonymous "den största attacken ni någonsin skådat" - vad detta innebär lär vi alltså (kanske) märka inom en snar framtid." Några dagar senare... "I en video på YouTube uppmanar de spelare att bojkotta Sony och samlas utanför officiella Sony-affärer och protestera nu i helgen." Vem fan bryr sig ändå nu där de rättsliga processerna mot GeoHot redan har avslutats? Det är inte Sony vi spelare är arga på utan Anonymous. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
OpeningTitles Skrivet 21 April 2011 Författare Rapport Dela Skrivet 21 April 2011 Jaha, men just nu så kan man inte logga in :o Sitter ensam.. Tränar på quick scope.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
woody Skrivet 23 April 2011 Rapport Dela Skrivet 23 April 2011 (redigerat) Aftonhoran: Playstations nätverk hackat - Kontokortuppgifter kan vara i fara för online-spelare Notera ordet KAN. Anonymous är inte ute efter kontokortuppgifter utan de vill bara "hämnas" på Sony. Jävla Aftonhoror som försöker skrämma folk genom att skriva att kontokortsuppgifter är i fara och att påskgodiset innehåller grishud och färgmedel som utvinns från kochenillsköldlusen. http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/spel...icle12923987.ab Redigerat 23 April 2011 av woody Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fusion Skrivet 23 April 2011 Rapport Dela Skrivet 23 April 2011 Typiskt Aftonbladet, överdriver som in.. för att sälja. Hur som helt så hoppas jag verkligen att Sony åtgärdar problemet så fort som möjligt! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
woody Skrivet 23 April 2011 Rapport Dela Skrivet 23 April 2011 Typiskt Aftonbladet, överdriver som in.. för att sälja. Hur som helt så hoppas jag verkligen att Sony åtgärdar problemet så fort som möjligt!Sony säger själva att servrarna är nere för underhåll. :P Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Intense Skrivet 24 April 2011 Rapport Dela Skrivet 24 April 2011 Har dem sagt hur länge detta kommer att vara? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
woody Skrivet 24 April 2011 Rapport Dela Skrivet 24 April 2011 Har dem sagt hur länge detta kommer att vara?1-3 dagar. WiipoD: Bryr du dig egentligen om det här eller skrev du det bara för att få ditt namn i varje forum: Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
CRAAZY Skrivet 24 April 2011 Rapport Dela Skrivet 24 April 2011 OffTopic: Hur har du fårr de temat? OnT: Jag hoppas verkligen att Sony åtgärdar det här snabbt, annars börjar väl jag splea på mitt gamla 360 istället :P Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.