Hoppa till innehåll

Ny Mus


Fjeddo

Rekommendera inlägg

  • Svar 25
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

MX518 har 1800 dpi. Älskar hur så många bara tror att högre dpi = bättre mus. Precis samma sak där som med fps, du märker ingenting över ett visst nummer. Vet inte riktigt hur högt detta nummret är när det gäller dpi men tror du själv att du någonsin kommer göra en acceleration på > 15 G? Om du ens vet hur mycket det är (vilket 99% av alla dpikåta razerfanboys inte vet).

1. Kan ingenting om möss, därför jag frågar här.

2. Jag är absolut inget razerfanboy, snarare tvärt emot. Därför jag skrev att jag inte ville ha razer i tråden.

3. Jag har alltid kört med högsta DPI / CPI på musen, men väldigt låg sens i Windows och cs.

 

Men hur som helst så tar jag nog Qpad 5k. Den har nästan bara fått positiva recensioner vad jag sett, plus att den var riktigt skön att hålla i! =)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Steelseries Kinzu är ganska bra, men det är personligt.

Själv tycker jag att Razer Naga är jävligt bra, även om den är bättre till mmorpg spel än fps spel så funkar den även bra till cs

Var sugen på Kinzu förut, men sidoknappar känns som ett måste. Och vill inte ha Razer.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Var sugen på Kinzu förut, men sidoknappar känns som ett måste. Och vill inte ha Razer.

Jag vet, jag sa det är väldigt personligt.

Men seriöst sidoknappar för att spela cs?

Iaf, du kan alltid köpa ace möss, ganska bra och billiga, köpte en innan jag hade Razer naga för 100 och fick med en as bra musmatta.

Antingen den här http://www.webhallen.com/hardvara/129218-a..._sense_musmatta

Eller denna http://www.webhallen.com/hardvara/95921-ac...ermouse_mluc100

Båda är bra, bara att den första är dyrare och lite senare modell med musmatta.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag vet, jag sa det är väldigt personligt.

Men seriöst sidoknappar för att spela cs?

Iaf, du kan alltid köpa ace möss, ganska bra och billiga, köpte en innan jag hade Razer naga för 100 och fick med en as bra musmatta.

Antingen den här http://www.webhallen.com/hardvara/129218-a..._sense_musmatta

Eller denna http://www.webhallen.com/hardvara/95921-ac...ermouse_mluc100

Båda är bra, bara att den första är dyrare och lite senare modell med musmatta.

De där Ace-mössen är absolut inte bra till spel som cs, egentligen inte till något FPS-spel alls.

 

Sidoknapparna använder jag både när jag spelar cs och när jag surfar. I cs sprayar jag med den bakre, och scopar med awp och sätter på ljuddämpare med den bakre.

 

Ska kolla in Kinzu mer, känns den bra tar jag nog den iaf och vänjer om mig. Annars ser Xai också intressant ut. Är den bra?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har du testat ikari? Har själv den och den är löjligt skön och bra.

Okej, ska kolla in den också. Åker in till Overclockers på måndag för att känna på alla möss (säger man möss?), hoppas på att Kinzun känns bra, den är ju så billig.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Okej, ska kolla in den också. Åker in till Overclockers på måndag för att känna på alla möss (säger man möss?), hoppas på att Kinzun känns bra, den är ju så billig.

Ja man säger en mus, flera möss.

 

Bra gör det, även om jag inte håller med om det du sa om ace mössen....

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Bra gör det, även om jag inte håller med om det du sa om ace mössen....

Mannen talar sanning, ace möss är skit och är i stort sett omöjliga att bli bra i spel med. Musacceleration och delays så det bara stinker om det.

 

Hela Ace är ett hycklarföretag, deras fina nätaggregat dom gjorde förut kan lätt döda hela din dator ifall du lastar dom uppemot 50% (normal last).

Redigerat av Collez
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...