Hoppa till innehåll

Musikdröm


FreakyStyley
 Dela

Rekommendera inlägg

Som titeln säger, vad är eran musikdröm?

 

Själv skulle jag vilja bli bassist i något najs rockband. Skulle däremot aldrig vilja bli sådär äckligt känd, måste vara hemskt. Sedan så skulle jag vilja lära mig sjunga, men det är jag både för lat och jag skulle aldrig våga det heller.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Dyka upp från ingenstans, brinna under en kort tid och förändra musikvärlden för alltid, för att sedan försvinna. Leva helt efter "It's better to burn than to fade away". Kanske joina 27 Club när jag ändå håller på. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skulle vilja bli sångerska och/ eller leadgitarrist i ett rockband, vore så cooolt.

Jag drömmer om detta varje dag.

Helst vill jag stå på scen med flätat hår och min fina mössa som jag stickat själv.

Och en fet gitarr att spela snabba gitarrpling på!

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

bli en rythm gitarrist i ett band räcker för mig. men sen vore det nice att vara känd och typ vara en sån som blir igenkänd på gatorna vart jag än går

Lite jobbigt att inte kunna kliva utanför dörren utan att bli påhoppad av fans kanske.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Att få åka på turné med mitt band i typ samma miljö som i filmen Almost Famous.. :D

Samma här!

brukar faktiskt tänka på det typ varje dag, just busscenenerna i Almost Famous och hur najs det måste vara.

Fast jag faller redan på steg ett - att ha ett band.

Redigerat av Juicelol
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

 Dela

×
  • Skapa ny...