Hoppa till innehåll

1.5


DjLudde

1.5  

21 medlemmar har röstat

Du har inte behörighet att rösta eller se resultaten från denna omröstningen. Vänligen logga in eller bli medlem för att rösta.

Rekommendera inlägg

IDAG (19:de april) kom nya Minecraft patchen 1.5!

 

Vad jag tror kommer det bli awesome! :D

 

Innehåll:

För er som inte vet så kommer den innehålla väder (regn, snö & blixtar) + några medföljande effekter t.ex att regn vattnar crops, blixtar skapar eld där de slår ner och om de träffar en gris blir det en "ZombiePigman" och snö kommer bara lägga snö över marken vad jag vet.

Det kommer Stats och Achievements (det jag längtar till), statsen kommer vara ungefär: Distance walked, Trees cutted, Distance fallen mm... Achievementsen har jag hört ett rykte om att en kommer vara att man ska rida en gris nerför ett berg så den dör, + de tre första är "Open inventory", "Cut some wood" och "Make a workbench".

Har även läst lite om "Powered rails" som kommer funka som nya minecart boosters, jag har hört att de ska craftas som vanliga rails fast med gold istället för iron.

 

Postar en video som jag gissar att ni flesta har sett om 1.5:

 

Edit: Glömde "Detector rails" som jag inte vet vad de gör! Men jag gissar på att de skickar ut en redstone signal när en mincart står på den ;)

 

Video:

 

Källor: MineCraftWiki, Mojang på Twitter och snack på internet ;)

Redigerat av DjLudde
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Fick uppdateringen idag, men jag är inte riktigt "överlycklig". Tycker det här med achievements är lite överdrivet, verkar som om de flesta spel nuförtiden har dem. Ändrat väder ser jag fram emot dock, det låter kul :3

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har för mig att snö (vädret alltså inte det som ligger på marken) redan har funnits, fast det inte gjorde något?

Blev förvånad sen när de hade tagit bort det.

 

OnT: Nya powertracks är ju värdelösa. >:o lika bra att använda minekart boosters.

Va?

Powertracks är sjukt awesome?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Någon annan som märkt att stegarna har blivit buggade? Har man 2 stycken med mellanrum mellan sig så kan man inte klättra upp.

Det ska vara så. Notch har fixat det då han inte har menat att man ska kunne ha mellanrum mellan stegarna.

I kompensation så får man nu två stegar när man craftar istället för en.

 

"Bug Fixes:

 

You are only 'on' a ladder (can climb it/fall slowly) if your lower half is in the ladder block, rather than any part of you. It is no longer possible to climb a one-block gap in a ladder, or a ladder that starts at eye level. "

Redigerat av Trinity
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

×
  • Skapa ny...