Hoppa till innehåll

Musikchatt


Guggo
 Dela

Rekommendera inlägg

Whore, Pendulum har ju splittrats i princip och det "Pendulum" som turnerar är DJ-set, dvs det är inte bandet utan 1 eller 2 snubbar från bandet som kör sina egna mixes av Pendulum-låtar i princip. Fett segt. :(

Redigerat av Signify
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Whore, Pendulum har ju splittrats i princip och det "Pendulum" som turnerar är DJ-set, dvs det är inte bandet utan 1 eller 2 snubbar från bandet som kör sina egna mixes av Pendulum-låtar i princip. Fett segt. :(

Jag tror det kommer bli skitbra hursomhelst, även om hela uppsättningen av bandet hade varit att föredra. Det är liksom svårt att gå fel med astung drum n' bass och en extatisk folkmassa som röjer som om deras liv hängde på det. B)

 

My Bloody Valentine.

Jag har inte varit med om något så roligt på länge. :D

 

>Whore går och lägger sig.

>Skivan läcker.

 

GG Whore.

Jag hade ändå aldrig pallat lyssna på hela skivan, och nu kunde jag göra det på morgonen när man var tillräckligt pigg för att koncentrera sig på vad som hände. :D Helt okej skiva, ingenting som levde upp till Loveless (men hur skulle någonting nånsin kunna göra det?) men ganska behaglig.

 

6/10 would listen to again

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Är det någon som möjligtvis har lite tips på musik... jag har väldigt tråkig musiksmak, gillar typ bara 70-tals rock. Jaja, det är inte så mycket bara och bara men nu har jag fått en alldeles för trångsynt musiksmak, och Thin Lizzy är typ det enda jag verkar ha koll på.

 

Jag lyssnar nu på:

Thin Lizzy 10 första album

Blue Öyster Cult 3 första

Deep Purple...

Ufo's album med Schenker :D

Rush...

Nyligen börjat lyssna igenom Wishbone ash, Pilgrimage och Argus.

Populära låtarna med Rory Gallagher.

 

Jag har ganska svårt att börja lyssna på ny musik, hade rätt bra strategi för wishbone ash, för de var helt okej och var mysiga att plugga till. Ufo är ett ganska enkelt band för de är så bra och jag gillar låtarna direkt, men jag är trött på att alltid behöva säga om ett band: "jovisst de är bra, men har bara hört två låtar"

 

Nån som har någon passande rekommendation? (ej bruce Springsteen eller Pink Floyd eller något skumt Thrash metal band)

 

 

Redigerat av Layton
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Är det någon som möjligtvis har lite tips på musik... jag har väldigt tråkig musiksmak, gillar typ bara 70-tals rock. Jaja, det är inte så mycket bara och bara men nu har jag fått en alldeles för trångsynt musiksmak, och Thin Lizzy är typ det enda jag verkar ha koll på.

 

Jag lyssnar nu på:

Thin Lizzy 10 första album

Blue Öyster Cult 3 första

Deep Purple...

Ufo's album med Schenker :D

Rush...

Nyligen börjat lyssna igenom Wishbone ash, Pilgrimage och Argus.

Populära låtarna med Rory Gallagher.

 

Jag har ganska svårt att börja lyssna på ny musik, hade rätt bra strategi för wishbone ash, för de var helt okej och var mysiga att plugga till. Ufo är ett ganska enkelt band för de är så bra och jag gillar låtarna direkt, men jag är trött på att alltid behöva säga om ett band: "jovisst de är bra, men har bara hört två låtar"

 

Nån som har någon passande rekommendation? (ej bruce Springsteen eller Pink Floyd eller något skumt Thrash metal band)

Scorpions - In Trance kanske vore något för dig. Kanske deras andra skivor också, men In Trance är den ende jag lyssnat på än så länge. Redigerat av Musten
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Scorpions - In Trance kanske vore något för dig. Kanske deras andra skivor också, men In Trance är den ende jag lyssnat på än så länge.

Okej... ja Scorpions är väl bra. (Rock you like a hurricane, ja). Nej men. Jag gillar ju Michael Schenker, även om han bara spelade på deras första album). Tack, ska lyssna igenom det ;)
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Är det någon som möjligtvis har lite tips på musik... jag har väldigt tråkig musiksmak, gillar typ bara 70-tals rock. Jaja, det är inte så mycket bara och bara men nu har jag fått en alldeles för trångsynt musiksmak, och Thin Lizzy är typ det enda jag verkar ha koll på.

 

Jag lyssnar nu på:

Thin Lizzy 10 första album

Blue Öyster Cult 3 första

Deep Purple...

Ufo's album med Schenker

Rush...

Nyligen börjat lyssna igenom Wishbone ash, Pilgrimage och Argus.

Populära låtarna med Rory Gallagher.

 

Jag har ganska svårt att börja lyssna på ny musik, hade rätt bra strategi för wishbone ash, för de var helt okej och var mysiga att plugga till. Ufo är ett ganska enkelt band för de är så bra och jag gillar låtarna direkt, men jag är trött på att alltid behöva säga om ett band: "jovisst de är bra, men har bara hört två låtar"

 

Nån som har någon passande rekommendation? (ej bruce Springsteen eller Pink Floyd eller något skumt Thrash metal band)

Elf – ELF lyssna på det bandet! 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det har varit så oerhört skönt nu när det varit tyst om Håkan Hellström ett tag, men nu kommer väl en ny skiva snart, så det lär ta hus i helvete. Aftonbladet delar ju för övrigt alltid ut minst 4 plus till allt som har Håkan Hellström's namn också, så det lär väl bara "seklets bästa skiva" eller något liknande.

 

suck...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

 Dela

×
  • Skapa ny...