Hoppa till innehåll

Musikchatt


Guggo

Rekommendera inlägg

Ska hålla föredrag om Bowie i klassen inom en alldeles för snar framtid. Jag har lite svårt att sålla, vad bör jag ta upp? Finns så mycket att prata om att jag nog måste skära ned en hel del på informationen.

Tänk er publiken "musik? öh, justin bieber är bög och lady gaga är bra"

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ska hålla föredrag om Bowie i klassen inom en alldeles för snar framtid. Jag har lite svårt att sålla, vad bör jag ta upp? Finns så mycket att prata om att jag nog måste skära ned en hel del på informationen.

Tänk er publiken "musik? öh, justin bieber är bög och lady gaga är bra"

Beror ju helt på hur lång tid du har på dig, men lite kort om hans bakgrund och tidiga år. Ziggy Stardust, Space Oddity, Berlin-tiden, sammarbetet med Iggy Pop och lite allmänt om hans musik.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Du kan ju alltid ta upp hur Bowie har influerat nutidens musik och var en av de första att vara så extremt teatralisk i sitt framträdande. Berätta om några av hans mest intressanta karaktärer, Ziggy och The Thin White Duke, och dra paralleller till samtida artister. Ingen Bowie, ingen Gaga för att dra ett exempel.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Najs! grattis eller nåt. vad spelar du? bas?

Tackar! :D Japp jag spelar bas, utöver det har vi trummor, lead gitarr och rythm gitarr/sångare. Trummisen och lead gitarristen är sjukt kompetenta också, hittills har vi repat ett par gånger tillsammans bara, men det är grymt kul.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

×
  • Skapa ny...