Hoppa till innehåll

Musikchatt


Guggo

Rekommendera inlägg

Tror att han menar vanliga noter (pianonoter), eftersom de ju visar alla toner och därför borde kunna läsas till alla intstrument. Att läsa noter är svårt att förklara i ord, det tar ett tag att lära sig. Jag är förjävla dålig på basklavsnoter, men G-klaven sitter.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

G-klaven visar var tonen g1 ligger. (diskant)

F-klaven visar var tonen F -ligger. Och så går det upp i notsystemet, man utgår från dem. Sen är det bara att lära sig, för man kan ju liksom inte stanna upp och börja räkna :S

Jag är okej på noter, har trots allt spelat piano i typ... sex år.? Men om man över så går det tillslut :D

 

Sen finns det notvärden också och om mna utgår nästan alltid från fjärdedelsnoten (ifylld med skaft) som går på varje slag... och sen går det två sådana på en halvnot (oifylld med skaft) och två halvnoter på en helnot (rund) :D

 

Ja se, finns det åttondelar och sextondelar och trettitvåondelar osv... samt punkterade noter och massa skumma termer på hur det ska spelas.

Kan i alla fall glädja med att det finns logik bakom :D :D :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har MVG i musik på högstadiet för att jag kan sjunga, spela och skriva låtar. :]

 

Skelzor, det tar tid att lära sig grunderna i musik. Ta pianolektioner, om du vill. Sedan beror det mest på fallenhet och intresse hur mycket man utvecklas vidare (tror jag, är väl ingen professor, men ändock).

Redigerat av Juicelol
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Alltså, Let's Dance är ett ganska dåligt album, speciellt med Bowie-mått räknade, men satan vad bra det här är.

 

 

 

Jag har aldrig varit mycket för idoldyrkan, men jävlar vad han är cool.

 

/stating the obvious

Redigerat av Whore
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Spelade in en cover av "Mad World" med sång plus gitarr då jag håller på träna mig själv i att sjunga och vill ha feedback.

 

Inte jättebra, men håller som sagt på att träna min sång och det har gått framåt de senaste månaderna har jag själv märkt. :)

 

EDIT: Länk:

lågt jud, men ni får höja. Redigerat av ReMemberMe
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Spelade in en cover av "Mad World" med sång plus gitarr då jag håller på träna mig själv i att sjunga och vill ha feedback.

 

Inte jättebra, men håller som sagt på att träna min sång och det har gått framåt de senaste månaderna har jag själv märkt. :)

 

EDIT: Länk:

lågt jud, men ni får höja.
Det låter bra, bättre än förut! :)

Kommer inte på något mer konstruktivt att skriva just nu, men lite respons tyckte jag du skulle få.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

×
  • Skapa ny...