Hoppa till innehåll

Rekommendera inlägg

Skrivet (redigerat)

Hej, jag har haft detta problem ett bra tag nu och det är så att när jag stänger av datorn så raderas alla mina filer. Jag har sökt på nätet efter hjälp osv men det svaren är desamma. Det dom säger på nätet är att jag loggar in i ett tillfälligt konto vilket jag inte gör. Detta är administratör kontot jag loggar in på och detta hände bara. Jag vet inte hur eller varför.

När jag loggar in brukar det komma fram en liten blå sköld ikon nere vid digitalklockan som säger att något med datorns ''profil'' är fel, dvs att profilen loggades in fel. När jag trycker på ikonen kommer ingenting upp så jag undrar kanske om det är det som är problemet? För det ända säkra stället tär jag kan förvara mina filer är i papperskorgen. o.o

Jag har tagit print på hur det ser ut när jag loggar och vad som står. Dom säger att jag har loggat in på en temporär konto när detta är administratören som tydligen har ändrats till ett tillfälligt konto. Vad ska man göra?

Print:

post-76784-1303552817_thumb.png

Jag menar det finns säkert andra sätt än att kontakta administratören eller ens kolla på händelseloggen.

Jag vill faktiskt bara veta vad problemet är. Jag är tacksam för svar. =)

Redigerat av WishCookie
Skrivet (redigerat)

Det är en TEMPORÄR profil du är inne på. Temporär betyder att du inte har tillgång till allting och INGENTING sparas. Du kan ändra kontot till adminstratör igen genom kontrollpanelen.

EDIT: Kanske dina föräldrar som gjort något för dig? För du har ju gjort en tråd om att du har problem med dina föräldrar om att dem behandlar dig som skit nästan.

Redigerat av JePPe9
Skrivet (redigerat)

Det är en TEMPORÄR profil du är inne på. Temporär betyder att du inte har tillgång till allting och INGENTING sparas. Du kan ändra kontot till adminstratör igen genom kontrollpanelen.

EDIT: Kanske dina föräldrar som gjort något för dig? För du har ju gjort en tråd om att du har problem med dina föräldrar om att dem behandlar dig som skit nästan.

Ok du kanske inte läste att jag redan VISSTE att det är en TEMPORÄR konto. Men vet du hur man fixar den till Administratör igen genom kontrollpanelen så är jag tacksam om du berättade. Sen nej kontot är med lösenord och dom kan inte komma in. Allt har lugnat sig btw.

bump: Ingen som kan hjälpa mig? :o

Redigerat av WishCookie
Skrivet

Jag antar att du vill ha hjälp att bli adminstratör? okej.

Tryck på Start. sedan din profilbild högs uppe i högra hörnet på Startfälltet Tex en bild på dig, en blomma lr en cross? sedan klickar du på ändra kontotyp som är brevid en bild av en liten sköld. har du inte behörighet att ändra detta så finns det redan en annan adminstratör på datorn som får fixa detta åt dig :)

Skrivet

Jag antar att du vill ha hjälp att bli adminstratör? okej.

Tryck på Start. sedan din profilbild högs uppe i högra hörnet på Startfälltet Tex en bild på dig, en blomma lr en cross? sedan klickar du på ändra kontotyp som är brevid en bild av en liten sköld. har du inte behörighet att ändra detta så finns det redan en annan adminstratör på datorn som får fixa detta åt dig :)

Jag ville bara veta hur jag fick bort temporär läget men jag hade redan fixat det. Fixade ett nytt konto och gjorde den till admin ist hehe :D och kopierade även alla saker dit :D

Skrivet

"Kanske dina föräldrar som gjort något för dig? För du har ju gjort en tråd om att du har problem med dina föräldrar om att dem behandlar dig som skit nästan."

Nej! Det är WishCookies användarprofil som är korrupt och därmed inte går att använda. Eftersom Windows inte kan läsa den profilen så loggas han inte på en temporär profil. Det vill säga att alla filer raderas när han loggar ut eller stänger av datorn.

Skrivet

"Kanske dina föräldrar som gjort något för dig? För du har ju gjort en tråd om att du har problem med dina föräldrar om att dem behandlar dig som skit nästan."

Nej! Det är WishCookies användarprofil som är korrupt och därmed inte går att använda. Eftersom Windows inte kan läsa den profilen så loggas han inte på en temporär profil. Det vill säga att alla filer raderas när han loggar ut eller stänger av datorn.

Exakt, men just nu är det fixat så no need to worrie :D

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...