Turbosteps Skrivet 27 April 2011 Rapport Dela Skrivet 27 April 2011 Ja jag är en av dom 70 miljonerna som blivit hackade. Och det sägs att Personuppgifter och kortnummer kan ha stulits. varje gång jag försöker logga in på Playstation Network så står det att någon redan använder kontot osv. Och då har jag en fråga finns det något jag kan göra? eller kommer Playstation Själv att göra något åt det som tur så har jag aldrig köpt något från playstation store så jag tror jag klarat mig. Rätta gärna mig om jag har fel... MVH Göran Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
5FJSKFJSKGJES Skrivet 27 April 2011 Rapport Dela Skrivet 27 April 2011 (redigerat) Ja jag är en av dom 70 miljonerna som blivit hackade. Och det sägs att Personuppgifter och kortnummer kan ha stulits. varje gång jag försöker logga in på Playstation Network så står det att någon redan använder kontot osv. Och då har jag en fråga finns det något jag kan göra? eller kommer Playstation Själv att göra något åt det som tur så har jag aldrig köpt något från playstation store så jag tror jag klarat mig. Rätta gärna mig om jag har fel...MVH GöranDet är PSN som blivit hackad. Det betyder inte att du blivit det. Även fast dem kanske vet om dina uppgifter. Det du kan göra är att INTE ha samma lösenord på olika ställen. Använd alltid olika. Sen när PSN nere för tillfället och ingen kan logga in. När du kan logga in igen så ändra ditt lösenord. Om du har handlat på ps store så kan det vara bra att spärra kortet också. Better safe then sorry. Edit - med andra ord står det inte att någon annan använder kontot, bara att psn är nere för tillfället. Redigerat 27 April 2011 av 3FJSKFJSKGJES Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Muffey Skrivet 29 April 2011 Rapport Dela Skrivet 29 April 2011 De har inte kommit åt konto uppgifter bara account + lösenord. Så ändra lösenordet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
CeZ Skrivet 29 April 2011 Rapport Dela Skrivet 29 April 2011 (redigerat) De har inte kommit åt konto uppgifter bara account + lösenord. Så ändra lösenordet.Nej, dom kommer åt mer. Inklusive Personnummer, fakturaadresser, namn osv. Playstation har inte bekräftat att de kan få tag i ditt kortnummer än men många skriver att dom har förlorat en hel del pengar. För att skydda dig mot möjlig identitetsstöld eller ekonomisk förlust uppmanar vi dig att även i fortsättningen vara uppmärksam och att hålla koll på dina kontoutdrag, dina kreditutdrag och liknande typer av utdrag. Redigerat 29 April 2011 av Collez Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Muffey Skrivet 29 April 2011 Rapport Dela Skrivet 29 April 2011 Nej, dom kommer åt mer. Inklusive Personnummer, fakturaadresser, namn osv. Playstation har inte bekräftat att de kan få tag i ditt kortnummer än men många skriver att dom har förlorat en hel del pengar.K men denna information jag sa där fick jag av en man som jobbade i GAME-butiken. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Touchmagic Skrivet 29 April 2011 Rapport Dela Skrivet 29 April 2011 De har inte kommit åt konto uppgifter bara account + lösenord. Så ändra lösenordet.läs det här: http://www.prisjakt.nu/pryl/dator/651_sael...ummer_pa_naetet Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Muffey Skrivet 29 April 2011 Rapport Dela Skrivet 29 April 2011 läs det här: http://www.prisjakt.nu/pryl/dator/651_sael...ummer_pa_naetetTack för denna länken för detta visste jag inte. Tack! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ryssfemma Skrivet 30 April 2011 Rapport Dela Skrivet 30 April 2011 Verkar vara väldigt allvarligt då på senaste tiden Playstation 3 har knäckts på flera möjliga sätt. Jailbreaken attraherade konsumenterna till Playstation 3*an och tog Playstation 3 till bästsäljande konsol av nuvarande generationen. Men det här kan skada Sony hyperligt! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Touchmagic Skrivet 1 Maj 2011 Rapport Dela Skrivet 1 Maj 2011 Fan vad bra! 30 dagars gratis PS Plus och ett gratis spel!! http://blog.us.playstation.com/2011/04/30/...able-this-week/ Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Proccito Skrivet 1 Maj 2011 Rapport Dela Skrivet 1 Maj 2011 Fan vad bra! 30 dagars gratis PS Plus och ett gratis spel!!http://blog.us.playstation.com/2011/04/30/...able-this-week/Så man får ladda ner ett spel gratis från PS Store, oavsett kostad? :D Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Touchmagic Skrivet 1 Maj 2011 Rapport Dela Skrivet 1 Maj 2011 Så man får ladda ner ett spel gratis från PS Store, oavsett kostad? :Dthink so! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
JJespeRR Skrivet 1 Maj 2011 Rapport Dela Skrivet 1 Maj 2011 Då är man lite halvglad att man betalar för Live :P :lol: Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.