Hoppa till innehåll

Playstation Hackat


Turbosteps
 Dela

Rekommendera inlägg

Ja jag är en av dom 70 miljonerna som blivit hackade. Och det sägs att Personuppgifter och kortnummer kan ha stulits. varje gång jag försöker logga in på Playstation Network så står det att någon redan använder kontot osv. Och då har jag en fråga finns det något jag kan göra? eller kommer Playstation Själv att göra något åt det som tur så har jag aldrig köpt något från playstation store så jag tror jag klarat mig. Rätta gärna mig om jag har fel...

 

 

MVH Göran

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 85
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ja jag är en av dom 70 miljonerna som blivit hackade. Och det sägs att Personuppgifter och kortnummer kan ha stulits. varje gång jag försöker logga in på Playstation Network så står det att någon redan använder kontot osv. Och då har jag en fråga finns det något jag kan göra? eller kommer Playstation Själv att göra något åt det som tur så har jag aldrig köpt något från playstation store så jag tror jag klarat mig. Rätta gärna mig om jag har fel...

MVH Göran

Det är PSN som blivit hackad. Det betyder inte att du blivit det. Även fast dem kanske vet om dina uppgifter.

 

Det du kan göra är att INTE ha samma lösenord på olika ställen. Använd alltid olika. Sen när PSN nere för tillfället och ingen kan logga in. När du kan logga in igen så ändra ditt lösenord.

 

Om du har handlat på ps store så kan det vara bra att spärra kortet också. Better safe then sorry.

 

Edit - med andra ord står det inte att någon annan använder kontot, bara att psn är nere för tillfället.

Redigerat av 3FJSKFJSKGJES
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

De har inte kommit åt konto uppgifter bara account + lösenord. Så ändra lösenordet.

Nej, dom kommer åt mer. Inklusive Personnummer, fakturaadresser, namn osv. Playstation har inte bekräftat att de kan få tag i ditt kortnummer än men många skriver att dom har förlorat en hel del pengar.

 

För att skydda dig mot möjlig identitetsstöld eller ekonomisk förlust uppmanar vi dig att även i fortsättningen vara uppmärksam och att hålla koll på dina kontoutdrag, dina kreditutdrag och liknande typer av utdrag.
Redigerat av Collez
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nej, dom kommer åt mer. Inklusive Personnummer, fakturaadresser, namn osv. Playstation har inte bekräftat att de kan få tag i ditt kortnummer än men många skriver att dom har förlorat en hel del pengar.

K men denna information jag sa där fick jag av en man som jobbade i GAME-butiken.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Verkar vara väldigt allvarligt då på senaste tiden Playstation 3 har knäckts på flera möjliga sätt. Jailbreaken attraherade konsumenterna till Playstation 3*an och tog Playstation 3 till bästsäljande konsol av nuvarande generationen. Men det här kan skada Sony hyperligt!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...