Hoppa till innehåll

Tror Du På Någon Gud?


Muggebigge
 Dela

Tror du på någon gud?  

57 medlemmar har röstat

Du har inte behörighet att rösta eller se resultaten från denna omröstningen. Vänligen logga in eller bli medlem för att rösta.

Rekommendera inlägg

Vi människor tror att vi vet allt nu för tiden men faktum är att vi inte vet mycket alls egentligen. Kan säkert finnas någon sorts kraft som styr över oss eller som skapat universum, men jag vet inte och jag bryr mig inte. Något som jag är säker på är i varje fall att denna kraft inte har ett dyft med bibeln eller Koranen att göra.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 50
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Vi människor tror att vi vet allt nu för tiden men faktum är att vi inte vet mycket alls egentligen. Kan säkert finnas någon sorts kraft som styr över oss eller som skapat universum, men jag vet inte och jag bryr mig inte. Något som jag är säker på är i varje fall att denna kraft inte har ett dyft med bibeln eller Koranen att göra.

Bra sagt.

Det framgick nog inte i mitt förra inlägg men jag håller med, ingen vet någonting, just därför är det idiotiskt att bygga upp ett samhälle kring en teori som helt saknar fakta som stöd, som dessutom långt ifrån alla i samhället står bakom.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ja visst gör jag det, respekterar även de som inte tror så länge de respekterar min tro.

Själv har jag en känsla att varje människa har känslan i sig att det är någon större än den själv som skapat den. Sen är det kul när t.ex när "atheists" säger "oh my god" så fort något dåligt händer emot dem.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag är uppväst i ett kristet hem. Jag har gått i söndagsskola, kyrkokör, bibelskola och allt sånt. Det tog mig tills jag var 14 att fatta att alla i pingstkyrkan är idioter och rövslickare. Man tror att man har gjort en insats för världens barn när man har bett en bön som innehåller ordet "amen". Då insåg jag att det händer fan inget om man inte är där ute och gör något med sina egna händer. Jag har därför valt att gå ifrån den kristna tron, men jag kan inte totalt förneka att jag tror på Gud. Jag tror kanske inte nödvändigtvis på den kristna Guden, även om jag tror att nya testamentet ger bra vägledning i vardagen, om bara folk gav manken till att läsa det.

 

Jag kan inte kalla mig en kristen, men jag kan inte förneka att jag tror att det finns nåt mer än bara liv och död.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...