Hoppa till innehåll

Server.


lonnblads
 Dela

Rekommendera inlägg

Tjena alla fuskare ;)

 

Hade tänkt bygga ihop en server hemma som ska klara av att hosta counter strike, mindcraft, tibia.

 

Inte alla dessa spel samtidigt...

 

Men jag har 512 MB ram DDR2 hemma, chassi, cd läsare och hårddisk

 

Vad skulle behövas?

 

Vill helst vara så billig som möjligt om ni hänger med ;)

 

/ Lonnblads

Redigerat av lonnblads
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jo det kommer han, ska han hosta t.ex enkel server som Minecraft bör det gå om jag klarar mig med 2mb/s!

 

Inget lagg för kompisarna heller.

Jag snackar om cs :D hostade en hemma på 8 mb/s när 7 st kom in laggade det ihop brode inte på min server utan nätet o vi har samma lina in i huset eftersom vi e grannar så kan inte tänka mig att det skulle bli bättre för han.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag snackar om cs :D hostade en hemma på 8 mb/s när 7 st kom in laggade det ihop brode inte på min server utan nätet o vi har samma lina in i huset eftersom vi e grannar så kan inte tänka mig att det skulle bli bättre för han.

k....

 

 

 

 

@TS Alt1: Skaffa bättre operatör eller bara helt ny linje?

Alt2: Nöj dig med 4 Pers som spelar xP

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag snackar om cs :D hostade en hemma på 8 mb/s när 7 st kom in laggade det ihop brode inte på min server utan nätet o vi har samma lina in i huset eftersom vi e grannar så kan inte tänka mig att det skulle bli bättre för han.

Har själv hostat CS servers på 2 Mb/s upload, pallade 16 spelare utan problem, där alla pingade < 50. Så det lär inte ha vart linan. Redigerat av Collez
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har själv hostat CS servers på 2 Mb/s upload, pallade 16 spelare utan problem, där alla pingade < 50. Så det lär inte ha vart linan.

Tror stark på att de ändå bara snackar om Nedladdnings hastighet, vilket inte alls har med detta att göra, inte mycket iaf.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nu förstod inte jag riktigt mening med det svaret...

 

Svarade på Pontaxxrs inlägg. Sorry missförståndet ;)

 

Har själv hostat CS servers på 2 Mb/s upload, pallade 16 spelare utan problem, där alla pingade < 50. Så det lär inte ha vart linan.

Tack Collez. :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...