Hoppa till innehåll

Vilka Språk Förutom Engelska Och Svenska Läser Du I Skolan?


Muggebigge
 Dela

Rekommendera inlägg

  • Svar 67
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Svenska till steg C

Engelska till steg C - Cambridge

Franska till steg 5

Spanska till steg 4

Italienska till steg 3

Tyska till steg 2

 

Sen på fritiden ska jag försöka ta tag i studier i något av de jugoslaviska språken, mandarin eller holländskan (för att den är jävligt kul)

 

Läser sam språk, och börjar tvåan nu i augusti.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Svenska till steg C

Engelska till steg C - Cambridge

Franska till steg 5

Spanska till steg 4

Italienska till steg 3

Tyska till steg 2

 

Sen på fritiden ska jag försöka ta tag i studier i något av de jugoslaviska språken, mandarin eller holländskan (för att den är jävligt kul)

 

Läser sam språk, och börjar tvåan nu i augusti.

Haha wow imponerande. :)

 

Själv slutade jag spanskan efter steg 4 och engelskan efter kurs B för jag tycker språk är så jobbigt. XD

 

Men varför ett jugoslaviskt språk? De flesta kan ju ryska där i alla fall så är det inte mer användbart att lära sig ryska? :o

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Haha wow imponerande. :)

 

Själv slutade jag spanskan efter steg 4 och engelskan efter kurs B för jag tycker språk är så jobbigt. XD

 

Men varför ett jugoslaviskt språk? De flesta kan ju ryska där i alla fall så är det inte mer användbart att lära sig ryska? :o

Tack.

 

Därför jag är i det jugoslaviska området oftare än Ryssland och jag har fler kompisar med rötter från Balkan än Ryssland. Dessutom gillar jag särskilt kroatiskan och bosniskan. Jaja, får se om det blir något av det ens..

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Håller med dig, sedan att lära sig allt på en gång.

Men Spanskan Italienskan och Franskan är väl nästan samma språk igentligen, eller iallafall väldigt lika?

Dem alla har sin rot från latinet ja, men det är inte samma språk. Det Draghon påpekade är att Spanskan och Italienskan står närmast.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
  • 3 veckor senare...

Håller med dig, sedan att lära sig allt på en gång.

Men Spanskan Italienskan och Franskan är väl nästan samma språk igentligen, eller iallafall väldigt lika?

De kommer ur den latinska stammen och är lika i många ord och begrepp och verbböjningar etc. etc. Men italienskan är närmre spanskan än franskan. Har dock dragit extremt stor nytta av att ha läst alla tre samtidigt. Har underlättat något enormt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...