Musten Skrivet 16 Juli 2011 Rapport Dela Skrivet 16 Juli 2011 Ska läsa nybörjarkurs i tyska när jag börjar gymnasiet, eftersom jag fick aldrig läsa det i grundskolan då det var för få som sökte. Måste lära mig prata med majoriteten av mina släktingar nån gång. :P Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Johnossi Skrivet 17 Juli 2011 Rapport Dela Skrivet 17 Juli 2011 Svenska till steg C Engelska till steg C - Cambridge Franska till steg 5 Spanska till steg 4 Italienska till steg 3 Tyska till steg 2 Sen på fritiden ska jag försöka ta tag i studier i något av de jugoslaviska språken, mandarin eller holländskan (för att den är jävligt kul) Läser sam språk, och börjar tvåan nu i augusti. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zazaza Skrivet 18 Juli 2011 Rapport Dela Skrivet 18 Juli 2011 Lär, nästan som extra engelska. Bara det att vi har svenska också. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mumutio Skrivet 21 Juli 2011 Rapport Dela Skrivet 21 Juli 2011 Svenska till steg CEngelska till steg C - CambridgeFranska till steg 5Spanska till steg 4Italienska till steg 3Tyska till steg 2 Sen på fritiden ska jag försöka ta tag i studier i något av de jugoslaviska språken, mandarin eller holländskan (för att den är jävligt kul) Läser sam språk, och börjar tvåan nu i augusti.Haha wow imponerande. :) Själv slutade jag spanskan efter steg 4 och engelskan efter kurs B för jag tycker språk är så jobbigt. XD Men varför ett jugoslaviskt språk? De flesta kan ju ryska där i alla fall så är det inte mer användbart att lära sig ryska? :o Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Johnossi Skrivet 25 Juli 2011 Rapport Dela Skrivet 25 Juli 2011 Haha wow imponerande. :) Själv slutade jag spanskan efter steg 4 och engelskan efter kurs B för jag tycker språk är så jobbigt. XD Men varför ett jugoslaviskt språk? De flesta kan ju ryska där i alla fall så är det inte mer användbart att lära sig ryska? :oTack. Därför jag är i det jugoslaviska området oftare än Ryssland och jag har fler kompisar med rötter från Balkan än Ryssland. Dessutom gillar jag särskilt kroatiskan och bosniskan. Jaja, får se om det blir något av det ens.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
PussyCat Skrivet 26 Juli 2011 Rapport Dela Skrivet 26 Juli 2011 Måste instämma att det är jävligt imponerande att kunna lära sig så många språk ! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Proccito Skrivet 29 Juli 2011 Rapport Dela Skrivet 29 Juli 2011 Håller med dig, sedan att lära sig allt på en gång. Men Spanskan Italienskan och Franskan är väl nästan samma språk igentligen, eller iallafall väldigt lika? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Escain Skrivet 29 Juli 2011 Rapport Dela Skrivet 29 Juli 2011 Håller med dig, sedan att lära sig allt på en gång.Men Spanskan Italienskan och Franskan är väl nästan samma språk igentligen, eller iallafall väldigt lika?Lol wat? Italienskan ligger mycket närmare spanskan än franskan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Darkdevil Skrivet 30 Juli 2011 Rapport Dela Skrivet 30 Juli 2011 Läste tyska i 6an - 9an, men nu på gymnasiet så satsar jag endast på engelskan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ryssfemma Skrivet 31 Juli 2011 Rapport Dela Skrivet 31 Juli 2011 Håller med dig, sedan att lära sig allt på en gång.Men Spanskan Italienskan och Franskan är väl nästan samma språk igentligen, eller iallafall väldigt lika?Dem alla har sin rot från latinet ja, men det är inte samma språk. Det Draghon påpekade är att Spanskan och Italienskan står närmast. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dave37 Skrivet 13 Augusti 2011 Rapport Dela Skrivet 13 Augusti 2011 Läste Tyska steg 3 i ettan på gymnasiet, men slutade med det för läraren sög. Det enda jag fick ut av det var en serie jag ritade på när jag inte försökte sova bort lektionerna. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Johnossi Skrivet 29 Augusti 2011 Rapport Dela Skrivet 29 Augusti 2011 Håller med dig, sedan att lära sig allt på en gång.Men Spanskan Italienskan och Franskan är väl nästan samma språk igentligen, eller iallafall väldigt lika?De kommer ur den latinska stammen och är lika i många ord och begrepp och verbböjningar etc. etc. Men italienskan är närmre spanskan än franskan. Har dock dragit extremt stor nytta av att ha läst alla tre samtidigt. Har underlättat något enormt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.