dodlaz Skrivet 30 Maj 2011 Rapport Dela Skrivet 30 Maj 2011 Jag har börjat med hemsidor men nu skulle jag vilja ha hjälp med ett Script. Jag skulle vilja ha ett JavaScript som gör om man kommer från en vis del av min hemsida så ska man länkas till en annan annars ska man länkas tillbaka.någon skriver EX min hemsida/meny.htmldå ska meny.html kolla om man kommer från min hemsida eller någon annans.om det kommer från min då länkar den vidare till EX meny2.htmlMen om personen kommer någon annars stans så ska personen skickas tillbaka dit personen kom från. Är tacksam för hjälp. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
woody Skrivet 30 Maj 2011 Rapport Dela Skrivet 30 Maj 2011 Resten får du klura ut själv. <script language="JavaScript"> <!-- if (document.referrer.indexOf('google.com') > -1){ // Kommer från Google } else if (document.referrer.indexOf('yahoo.com') > -1){ // Kommer från Yahoo } //--> </script> Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.