Hoppa till innehåll

Passar Grafikkortet?


HausboY
 Dela

Rekommendera inlägg

Tjena har nu tänkt att skaffa nytt grafikkort för mitt nuvarande ATI RADEON 2600HD överhettas eller något ( datorn stängs av sig själv vid lite tyngre lirande ) frågan är nu villket '' bra '' grafikkort passar med mitt moderkort MSI 7369? Kan ni tipsa vilket jag ska köpa för en ganska billig peng? ( M-A-X 1000 ) som te.x Sapphire Radeon HD 5770. Är det bra?

 

Tacksam för svar!!

Redigerat av HausboY
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tror att felet inte ligger hos ditt grafikkort utan i din dators kylsystem. Vad har du för kylning just nu?

 

Ditt moderkort verkar stödja Sapphire Radeon HD 5770. Men ta också reda på vad du har för maxeffekt på ditt nätaggregat. Maxeffekten för Sapphire Radeon HD 5770 måste vara högre än 500 W.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skrivet (redigerat)

Datorn har inge damm i sig, datorns skärm slocknar fast man hör ljudet fortsätta i spelet. Händer ofta vid liite tyngre lir som tex CSS.

 

Jag har

 

AMD 64 X2 6000+

3.01GHz

3GB RAM

Ati Radeon 2600HD xt

och ett 400W nätaggregat

 

Och vart ligger kylningen?

Redigerat av HausboY
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Datorn har inge damm i sig, datorns skärm slocknar fast man hör ljudet fortsätta i spelet. Händer ofta vid liite tyngre lir som tex CSS.

 

Jag har

 

AMD 64 X2 6000+

3.01GHz

3GB RAM

Ati Radeon 2600HD xt

och ett 400W nätaggregat

 

Och vart ligger kylningen?

Kylningen består oftast av fläktar.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...