Hoppa till innehåll

Fräscha Upp Cykeln

Distinction

Rekommendera inlägg

Hade tänkt att börja med att fixa den rostiga kedjan och allt annat runt den som rostat, men nu kan jag ingenting om cyklar när det kommer till reperationer osv... några tips någon?

Kommer nog behöva ny smörjningsmedel till kedjan iaf.

Har c.a 600kr att göra av med på cykel. Och kan köpa det mesta jag nu behöver på Biltema.

Någon? Tips?

EDIT: hur fungerar denna? http://biltema.se/sv/Fritid/Cyklar/Verktyg/Kedjetvatt/

Redigerat av QuinnoX
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skrivet (redigerat)

Rekommenderat att jag använder smörjningsmedel efter åt?

Eftersom att allt verkar frysas och spricka upp med det du länkade.

Edit:

Detta har jag nu tänkt och köpa.

36333 Snabbrostlösare

36693 Universalsmörjmedel, bio

36698 Cykelrengöring

36699 Kedjerengöring

27042 Kedjetvätt

Redigerat av QuinnoX
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Mitt tips skulle vara att skippa alla revolutionerade "städ" produkter och köra 5-56 på kedjan, smörj på medan du rör på drevet lite långsamt, tvättar cykeln med vatten + såpa.

Extremt mycket billigare än att lägga pengar på krimskrams som endast kommer stå i garderoben.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Mitt tips skulle vara att skippa alla revolutionerade "städ" produkter och köra 5-56 på kedjan, smörj på medan du rör på drevet lite långsamt, tvättar cykeln med vatten + såpa.

Extremt mycket billigare än att lägga pengar på krimskrams som endast kommer stå i garderoben.

Alltså, Rostbortagaren, och smörjmedel.?
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Alltså, Rostbortagaren, och smörjmedel.?

5-56 universalsmörja är en klassisk mirakelprodukt som funnits på marknaden sedan 1958. Formulans fantastiska egenskaper gör produkten användbar till att smörja, rostskydda, driva ut fukt, förhindrar gnissel och mycket mycket mer. 5-56 unviersalolja finns idag i flera olika storlekar och kampanjversioner.
Allt som behövs.

Sen behöver man inga speciella produkter för att tvätta cykeln, vatten och såpa funkar perfekt.

Redigerat av Lynott
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Allt som behövs.

Sen behöver man inga speciella produkter för att tvätta cykeln, vatten och såpa funkar perfekt.

Så då har jag köpt allt och testat, men förstår inte resultatet med Rostlösaren?

Sprejade där det var rost, väntade några minuter och försökte scrubba bort det, men försvann inte?!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

crc för lättarerost, och haru rost elelr dylikt på cykel lacken kan du antingen köpa sandpapper (medium eller finkornigt) ,slipa ramen,sen bara köpa spray lack på burk.

Fast känner du någon som har en sandbläster så fråga om den kan blästra ramen så slipper du slipa själv, går på nån minut bara då

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...