5FJSKFJSKGJES Skrivet 20 Juni 2011 Rapport Dela Skrivet 20 Juni 2011 (redigerat) Denna lek går ut på att hamna på rätt sida på wikipedia inom 10 steg. *Du använder svenska wikipedia *Du ska komma till rätta sidan inom 10 steg *Du börjar genom att trycka på "slumpartikel". *Du får inte gå in på länders wikipediasidor (Exempel: Sverige är inte okej, Militära grader i Sverige är okej) *Om man exempelvis är inne på året 2003-artikeln så får man inte gå vidare till något annat år från den artikeln Vi börjar med att vi ska komma till Spotifys artikel. Ett exempel här nedan. 1. Lylat Wars (slumpartikel) 2. Europa 3. Popmusik 4. Creation Records 5. Sony BMG 6. Sony Ericsson 7. Android (operativsystem) 8. Smartphone 9. Facebook 10. Musik Jag misslyckades totalt. Men nu är det er tur att försöka er på att hitta Spotify! Redigerat 20 Juni 2011 av 3FJSKFJSKGJES Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Proccito Skrivet 20 Juni 2011 Rapport Dela Skrivet 20 Juni 2011 1 Emil Berglund, slumpartikel 2 Sverige 3 Europa 4 TV 5 Nyheter 6 Internet 7 Communities 8 Facebook 9 musik 10 latinet Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
5FJSKFJSKGJES Skrivet 20 Juni 2011 Författare Rapport Dela Skrivet 20 Juni 2011 1 Emil Berglund, slumpartikel2 Sverige3 Europa4 TV5 Nyheter6 Internet7 Communities8 Facebook9 musik10 latinetDet var förjävligt svårt att komma dit. :PNågon annan som ska försöka? Någon måste ju bli den första som klarar det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Lynott Skrivet 20 Juni 2011 Rapport Dela Skrivet 20 Juni 2011 1. Drew Henry (slump) 2. Scottish Open 3. VM i snooker 4. Världsmästerskap 5. Jorden 6. Vulkan 7. Island 8. Europa 9. Popmusik 10. Christina Aguilera Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Chagi Skrivet 20 Juni 2011 Rapport Dela Skrivet 20 Juni 2011 1. Elisabeth Olin 2. Sångare 3. Populärmusik, 4. Musik 5. Musikdistribution 6. Spotify Hade kanske lite tur med slumpartikeln... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
5FJSKFJSKGJES Skrivet 21 Juni 2011 Författare Rapport Dela Skrivet 21 Juni 2011 Bra gjort då. :P Ingen annan som vill försöka? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Lynott Skrivet 21 Juni 2011 Rapport Dela Skrivet 21 Juni 2011 Ska inte Chagi komma på nått nytt att komma till då? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
5FJSKFJSKGJES Skrivet 21 Juni 2011 Författare Rapport Dela Skrivet 21 Juni 2011 Ska inte Chagi komma på nått nytt att komma till då?Det var inte så jag tänkte mig. Men vi kan ju alltid köra så, låter rätt bra ändå. Han har chansen att välja till 23:59. Annars får vilken som helst välja någon artikel. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Chagi Skrivet 21 Juni 2011 Rapport Dela Skrivet 21 Juni 2011 (redigerat) Fjärrkontroll kör vi på! Jag orkar inte göra min nu, gör senare. Redigerat 21 Juni 2011 av Chagi Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Whore Skrivet 21 Juni 2011 Rapport Dela Skrivet 21 Juni 2011 Det här brukar jag köra på Spotify; slumpar ett band och ska hitta till ett annat genom "Related artists" :D 1. Lovikkavante 2. Varumärke 3. Handelsnamn 4. Apple Inc. 5. Apple TV 6. TV-apparat 7. Fjärrkontroll Nästa person ska hitta till Stanley Kubrick. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Lynott Skrivet 21 Juni 2011 Rapport Dela Skrivet 21 Juni 2011 1. Parker i Stockholm (slump) 2. Nobelparken 3. Alfred Nobel 4. Skönlitteratur 5. Dramatik 6. Komedi 7. Film 8. Regissör 9. Stanley Kubrick FYFAN vad sjukt att jag tog den, trodde aldrig att jag skulle få Stanley Kubrick ifrån parker i stockholm ^^ Nu ska ni hitta wiki-sidan för valutan dollar Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rovarkungen Skrivet 21 Juni 2011 Rapport Dela Skrivet 21 Juni 2011 (redigerat) 1. Fredrik Sidenvall 2. Tidskrift 3. Utgivningsbevis 4. Patent- och registreringsverket 5. Uppfinning 6. Tetra Pak 7. Euro 8. Amerikansk Dollar. Haha, random. Nästa ska hitta sidan för älg. Redigerat 21 Juni 2011 av JohnRambo Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.