Whore Skrivet 22 Juni 2011 Rapport Dela Skrivet 22 Juni 2011 Leken går ut på att posta två låtar av två olika band, och de andra ska gissa vad som är kopplingen. Kopplingen ska gå att backa upp med bevis, alltså inga lösa rykten du hört någonstans eller liknande. Det kan handla om årtal, gemensamma bandmedlemmar, fejder, vad som helst. Långsökta grejer funkar bra, det är bara kul med detektivarbete. :D Den som får rätt postar två nya låtar. Jag börjar. Svaret jag söker är i två delar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
purjo Skrivet 22 Juni 2011 Rapport Dela Skrivet 22 Juni 2011 Med tanke på låtnamnen, liv och död ? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Whore Skrivet 22 Juni 2011 Författare Rapport Dela Skrivet 22 Juni 2011 Låtvalen var medvetna för att ge er en liten hint, men det är inte svaret. :) Jag söker en händelse och ett datum. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
purjo Skrivet 22 Juni 2011 Rapport Dela Skrivet 22 Juni 2011 Jadu, har dålig koll på både Beatles och Pantera men efter lite googlande så lite långsökt kanske, men har det något att göra med att några av verserna i Beatles-låten handlar om nån som dog i december, samma månad som Dimebag blev skjuten ? Bra idé till tråd ! Oj, kanske skulle läst din ledtråd bättre ^^ Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Whore Skrivet 22 Juni 2011 Författare Rapport Dela Skrivet 22 Juni 2011 Du är på rätt väg.. :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
purjo Skrivet 23 Juni 2011 Rapport Dela Skrivet 23 Juni 2011 Vad trött jag blir på mig själv.. Varför tänker jag inte enkelt ? John Lennon och Dimebag Darrel blev båda skjutna den 8e december ! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 28 Juni 2011 Rapport Dela Skrivet 28 Juni 2011 Nu får något hända här! Jag vill också leka :( Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
purjo Skrivet 28 Juni 2011 Rapport Dela Skrivet 28 Juni 2011 Ojfan ! Glömde bort denna tråden ! Whore är varnad och kan inte skrivit i forumet, men han skickade ett PM och sa att jag hade rätt, så jag fortsätter ! Svårare än vad jag trodde att komma på något bra, men vi får se hur detta går för er ! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Whore Skrivet 30 Juni 2011 Författare Rapport Dela Skrivet 30 Juni 2011 Hmm, en ledtråd kanske? Det är svårt att hitta någon information om Falling To Pieces. Men har det någonting att göra med att sångerskan dog i en motorcykelolycka? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
purjo Skrivet 30 Juni 2011 Rapport Dela Skrivet 30 Juni 2011 Hmm..Svårt att ge en bra ledtråd, men det har inget med sångerskan att göra :) Svaret går inte allt för svårt att hitta om man letar lite och är uppmärksam :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
purjo Skrivet 1 Juli 2011 Rapport Dela Skrivet 1 Juli 2011 Jäja, en ledtråd då också ! En person från varje band har ett samband av något slag :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
purjo Skrivet 12 Juli 2011 Rapport Dela Skrivet 12 Juli 2011 Ingen som vill försöka ? Men kan väl göra det simpelt för er så att det förhoppningsvis blir lite liv i tråden. Går man in på det ena bandets wikipedia så kan man via länkarna klicka sig till sambandet ! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.