Riile Skrivet 1 Juli 2011 Rapport Skrivet 1 Juli 2011 Hej! :) Vill lära mig grunden i att koda cs 1.6 plugins! Vet ni om någon länk? ;) Citera
Ceto Skrivet 7 December 2011 Rapport Skrivet 7 December 2011 Gå in på deras forum och läs igenom tutorials, du lär det med tiden. Jag kunde inget när jag började koda. Men nu kan jag göra menyer och olika mods. Bara att det tar en stund innan man lär sig och det kräver tålamod. Citera
Vitdom Skrivet 14 December 2011 Rapport Skrivet 14 December 2011 (redigerat) Finns en gammal tråd om detta: Cs 1.6 Plugins. BTW. En sak som tyvärr ej framgick så tydligt i den förra tråden är att GoldSource är programmerad med just C++. Därför är Metamod programmerad med C++, vilket också är uppdaterat. Det betyder att det inte alls är nödvändigt att skapa ett "Metamod" på nytt, men i och med att du vill skapa HL Plugins "från grunden", så är det nog C++ du ska använda dig utav. Du kan börja med att kolla källkoden till Metamod och se hur det är uppbyggt. Redigerat 14 December 2011 av Vitdom Citera
JJespeRR Skrivet 14 December 2011 Rapport Skrivet 14 December 2011 Jag skulle gärna vilja vara en sån som testa dina plugins :P Citera
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.