Hoppa till innehåll

Är Det Värt Det?

Diminished

Rekommendera inlägg

Jag som är lite ny på området inom hårdvara och dylikt och en kompis undrade lite om just det nu när han ska köpa en ny dator...

Så, är "Lanpaketet" värd det?

Han ska främst lana med datorn men utanför LAN spelar han inte så mycket.

Budget har jag ingen aning om xD

Kanske ser billigt ut, men det är inget OS med, så om han ska köpa det så går det på runt 1500 spänn...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kanske ser billigt ut, men det är inget OS med, så om han ska köpa det så går det på runt 1500 spänn...

Os går att fixa på annat sätt om man vill det, os går verkligen inte på 1,5k, snarare under 1k. Annars finns det säkert någon man känner som har en licens eller har tillgång till MSDNAA. Redigerat av xXHomerXx
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Os går att fixa på annat sätt om man vill det, os går verkligen inte på 1,5k, snarare under 1k. Annars finns det säkert någon man känner som har en licens eller har tillgång till MSDNAA.

Ah, har inte kollat på sånt på ett tag ^^

Rekommenderar verkligen inte att köra crackat Windows, har aldrig gjort det, kommer aldrig göra det. Och Ubuntu är ju bara pöh.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skrivet (redigerat)

Just det, glömde nog att säga att han redan har Operativsystem

Original och ingenting annat

samt mus, tangentbord skärm osv osv.

EDIT: Jag får tacka för alla snabba och användbara svar, han kommer att köpa QuinnoX paket.

Redigerat av Luminary
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hur kan man avråda någon från något man inte har erfarenheter av?

Just det, glömde nog att säga att han redan har Operativsystem

Original och ingenting annat

samt mus, tangentbord skärm osv osv.

EDIT: Jag får tacka för alla snabba och användbara svar, han kommer att köpa QuinnoX paket.

Hade jag vetat om han vill ha ett tyst system eller allt på prestanda hade jag kunna ändra saker, även om jag hade vetat om han kommer överklocka något.

Annars; Yay :)

Edit: Nu förstår jag inte varför detta blev anmält, w/e.

Redigerat av QuinnoX
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hade jag vetat om han vill ha ett tyst system eller allt på prestanda hade jag kunna ändra saker, även om jag hade vetat om han kommer överklocka något.

Annars; Yay :)

Edit: Nu förstår jag inte varför detta blev anmält, w/e.

Smart att ändra sitt inlägg så man inte blir varnad.

OnT: Jag skulle kika på ett annat chassi, det Quinnox länkade till är verkligen inte vackert imo.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Smart att ändra sitt inlägg så man inte blir varnad.

OnT: Jag skulle kika på ett annat chassi, det Quinnox länkade till är verkligen inte vackert imo.

Off: Förstår fortfarande inte vad jag skulle bli anmäld för.

On: Ska den bara användas till LAN är det ett mycket bra chassi. Det behöver inte vara vacket för att vara bra.

Edit: Hitta ett annat litet chassi (mATX) för det priset som ska vara bra, kom inte med Core 1000, Köpte den själv trots alla kund(av)rekommendationer, det är helt enkelt inte värt det.

(Citat från Inet.se)

Betyg: 1

Väldigt dåligt chassi! Det står att det stöder mATX standarden men samtidigt så går det inte att få i ett fullstort mATX mobo, uselt! Byggkvalitén är allmänt dålig med tunn plåt och halvbra passform. Det får bara plats med en 92mm fläkt baktill och chassit är precis för smalt för att rymma en Hyper 212 kylare.

Ace Ecco 220 är enormt mycket bättre trots att de kostar precis lika mycket. Ångrar absolut mitt köp av detta chassi.

Det är inget bra chassi att arbeta i.

Redigerat av QuinnoX
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...