Hoppa till innehåll

Chatt

Guggo

Rekommendera inlägg

Ta inte detta på fel sätt, men är du autistisk eller något liknande? Det låter lite som en kognitiv störning.

Haha nänä. :D

Jag har inte blivit klassad, av en läkare, att jag har en sjukdom.

Det är bara det att jag börjar märka att jag börjar tänka och bli mer seriös nu när jag har växt upp, än jag var när jag var liten, vilket jag tycker är lite sorgligt.

Sedan känner jag att om det fortsätter på samma sätt, så känns det inte att livet är lika kul som det var när jag var liten. Jag säger inte att mitt liv inte kommer vara kul, utan att jag vill fortsätta kunna ha samma syn på livet och samma fantasi som jag hade när jag var liten.

Efter att ha sett vad han skrivit om My Little Pony var det svårt att inte börja undra om det inte handlade om något mer än det du beskriver, men du har säkert rätt.

Får man fråga vad du syftar på?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Haha nänä. :D

Jag har inte blivit klassad, av en läkare, att jag har en sjukdom.

Det är bara det att jag börjar märka att jag börjar tänka och bli mer seriös nu när jag har växt upp, än jag var när jag var liten, vilket jag tycker är lite sorgligt.

Sedan känner jag att om det fortsätter på samma sätt, så känns det inte att livet är lika kul som det var när jag var liten. Jag säger inte att mitt liv inte kommer vara kul, utan att jag vill fortsätta kunna ha samma syn på livet och samma fantasi som jag hade när jag var liten.

Förstår vad du menar! När jag var liten lovade jag mig själv att aldrig bli "tråkig vuxen" och sluta leka, men det var inte något som jag kunde undvika. Intresseområden och vad som betraktas underhållande förändras, på gott och ont, men jag vill inte tro att livet bli tråkigare för det. Man kanske inte springer runt och skrattar för att man har så roligt längre, men det finns ju annat som också upplevs som belönande fast som utrycker sig på andra sätt. Stoltheten och glädjen när man uppnår något av sina mål, säg tar studenten eller får det där jobbet man sökte, tror jag är väldigt belönande och något som man inte kände på samma sätt som yngre. Din fantasi ska du naturligtvis försöka bevara, det är något världen behöver mer av! Fällan är väl att känna att fantasin begränsas av omvärldens förväntningar, men det är sånt man måste lära sig koppla bort för att låta kreativiteten flöda fritt. 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ta inte detta på fel sätt, men är du autistisk eller något liknande? Det låter lite som en kognitiv störning.

Jag börjar bli lite tveksam.

Gjorde ett Asbergs-test, och fick 35/50.

"Scores over 32 are generally taken to indicate Asperger's Syndrome or high-functioning autism, with more than 34 an "extreme" score"

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag börjar bli lite tveksam.

Gjorde ett Asbergs-test, och fick 35/50.

"Scores over 32 are generally taken to indicate Asperger's Syndrome or high-functioning autism, with more than 34 an "extreme" score"

Meh, jag brukar få 45/50 poäng typ, betyder inte att jag har asperger för det. Jag är bara introvert.

(Introvert tar folk för osocial ibland. Men så är det inte).

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• Skapa ny...