Hoppa till innehåll

Hjälp Med Chassival


Touchmagic
 Dela

Rekommendera inlägg

Tjenare, jag kollade min inköpslista på komplett häromdagen och insåg att chassit jag valt var borta, och jag letade på flera sidor men kunde inte hitta det någonstans, det var ett In-Win Fanqua om någon undrade. så nu behöver jag hjälp med att hitta ett chassi som kan ersätta det andra, mina krav är att det ska vara bra luftflöde, dammfilter på alla insug och komma med förmonterade fläktar, helst en top på 200mm, en side och en eller två front.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tjenare, jag kollade min inköpslista på komplett häromdagen och insåg att chassit jag valt var borta, och jag letade på flera sidor men kunde inte hitta det någonstans, det var ett In-Win Fanqua om någon undrade. så nu behöver jag hjälp med att hitta ett chassi som kan ersätta det andra, mina krav är att det ska vara bra luftflöde, dammfilter på alla insug och komma med förmonterade fläktar, helst en top på 200mm, en side och en eller två front.

Dammfilter försämrar luftflödet, bra att tänka på.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har själv Arc och herregud vilket privärt chassi. Möjligen lite plastigt men jag hade inte förväntat mig något annat för 800kr ändå. Bra med dammfilter och riktigt bra luftflöde.

Mjo Arc har fått väldigt god kritik, tycker dock att prislappen inte är rimlig om dem nu ska möta Antec Three Hundred som är en stor favorit.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Mjo Arc har fått väldigt god kritik, tycker dock att prislappen inte är rimlig om dem nu ska möta Antec Three Hundred som är en stor favorit.

Arc har fler fläktplatser, bättre kylning, dammfilter i botten, mycket plats bakom moderkortsplåten, usb3.0, medföljande fläktkontroller och mycket mer. Knappt 800kr är nästan för billigt imo, skulle lika gärna kunna kosta runt tusenlappen.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Antec 300 är ett par år gammal och kommer antagligen med en uppdaterad version. Sällan plastig, dammfilter i fronten där insug oftast sker. Går hellre på kvalité från Cooler Master med HAF 912 som dessutom är billigare. Eftersom ARC är relativt ny låter 650kr som ett rimligt pris, eftersom lösningar som USB 3.0 och fler fläktplatser blir billigare med tiden. Hade den lanserats 1 år sedan hade det vart något för 800kr.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Arc ser rätt okej ut, men gillar inte utseendet så jättemycket.

jag har kollat på denna: http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=605523

och denna: http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=579816

Arc är mycket snyggare i verkligheten än på bild. Kolla på videor istället. R2 finns inte längre, R3 är det som gäller. 690 II advanced är också riktigt bra.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...