Hoppa till innehåll

Nytt Grafikkort


Link1
 Dela

Rekommendera inlägg

  • Svar 25
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Skrivet (redigerat)

hmm.. det där grafikkortet blir nog jätte bra :) använder ljudkort för 5.1. så hdmi är igentligen inte ''nödvändigt'' enda anledningen är att jag hittar inga billiga Dvi->hdmi på 4-5m. Den sladden jag tittar på jusst nu kostar under 100a lappen inkl frakt :)

 

Edit: btw ger inte HDMI->HDMI lite bättre bildkvalitet i jämförelse med Dvi-Hdmi.. ? eller är det bara ''bullshit'' så att säga? :)

Redigerat av Link1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

hmm.. det där grafikkortet blir nog jätte bra :) använder ljudkort för 5.1. så hdmi är igentligen inte ''nödvändigt'' enda anledningen är att jag hittar inga billiga Dvi->hdmi på 4-5m. Den sladden jag tittar på jusst nu kostar under 100a lappen inkl frakt :)

 

Edit: btw ger inte HDMI->HDMI lite bättre bildkvalitet i jämförelse med Dvi-Hdmi.. ? eller är det bara ''bullshit'' så att säga? :)

Det är precis samma bild, men det kan hända att det försvinner lite kvalitée i adaptern, men det är nog ytterst lite, och inget en vanlig person märker.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

hmm.. det där grafikkortet blir nog jätte bra :) använder ljudkort för 5.1. så hdmi är igentligen inte ''nödvändigt'' enda anledningen är att jag hittar inga billiga Dvi->hdmi på 4-5m. Den sladden jag tittar på jusst nu kostar under 100a lappen inkl frakt :)

 

Edit: btw ger inte HDMI->HDMI lite bättre bildkvalitet i jämförelse med Dvi-Hdmi.. ? eller är det bara ''bullshit'' så att säga? :)

DVI och HDMI är båda digitala, så det är bullshit. Bara när det gäller analogt behöver du bry dig om dyrare kablar, guldpläteringar etc.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

DVI och HDMI är båda digitala, så det är bullshit. Bara när det gäller analogt behöver du bry dig om dyrare kablar, guldpläteringar etc.

så det du säger är alltså att tex Hdmi kablar för 500-600kr är lika bra som en för tex 70kr som den jag kollar på? :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

så det du säger är alltså att tex Hdmi kablar för 500-600kr är lika bra som en för tex 70kr som den jag kollar på? :)

Ja, samma gäller optiskt ljud. Eftersom det bara är ettor och nollor som går igenom kablarna så finns det inte direkt någon felmarginal.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tack så mkt :)

 

Undrar även om det finns något sånt här http://www.inet.se/artikel/8602649/adapter...vi-till-hdmi-x2 fast med 1st hdmi utgång? Tänkte mest på att med adaptern så kommer allt väldigt långt bak och stor risk för brytningsskador osv..

 

Och det finns ingen risk att jag behöver nytt nätagg eller är det så att dagens grafikkort är betydligt strömsnållare än dom äldre grafikkorten ? :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...