Hoppa till innehåll

Hjälp! Ffx

PAXZ

Rekommendera inlägg

Jag kanske har kommit lite kort och jag vet inte så mycket om spelet (det e´därför jag behöver hjälp :D ) så förklara allting bra. Jag ska möta Seymore första gången men så känner man sig lite skadad efter att ha blivit överkörd av al bheds ``pansarvagn´´. Vad ska jag göra?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

När han summonar "Anima", låter du YUna summona ??????, som finns längst ner i "Aeonlistan". Låt ????? göra "Heavenly strike" på Anima, och om hon blir skadad använder du Blizzard och Blizzara på dig själv. När ????? får sin overdrive, använd den direkt. När ????? har gjort sin overdrive, har anima väldigt lite liv. Gör då i som i början av striden, Attackera med "Heavenly strike", Och hela dig med Blizzard och Blizzara. När Anima är död ska du attackera Vakterna först, och använda attacker som skadar några tusen på dem. döda sedan Seymour. Sedan får du chans att spara. om du går på vägen tillbaka upptäcker du att vägen är borta. Då måste du gå ner och göra en grej dår man ska flytta "spheres" så att dom kommer på rätt plats. (????? heter egentligen Shiva)

Om du har fler frågor så PM:a mig.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• Skapa ny...