admin Skrivet 15 April 2015 Rapport Dela Skrivet 15 April 2015 Lurigt! Känns som en ledtråd vore bra. Men gissar på Boston annars. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
FubbisRidesOn Skrivet 15 April 2015 Rapport Dela Skrivet 15 April 2015 Boston är fel!Staden ligger i delstaten Indiana för att göra gissningarna enklare. -_- Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
admin Skrivet 15 April 2015 Rapport Dela Skrivet 15 April 2015 Michigan? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
FubbisRidesOn Skrivet 15 April 2015 Rapport Dela Skrivet 15 April 2015 Rätt! Varsågod, din tur.. B) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
admin Skrivet 15 April 2015 Rapport Dela Skrivet 15 April 2015 Klockrent, min första gissning var ju rätt nära med Chicago. Kändes som det påminde om Chicago.Då kör vi! Stad och land gäller. Ledtråd:Vi letar efter en stad som för ungefär 150 år sedan bytte namn till sitt nuvarande. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
BURK Skrivet 15 April 2015 Rapport Dela Skrivet 15 April 2015 Europa, Ryssland, Sankt Petersburg? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
admin Skrivet 15 April 2015 Rapport Dela Skrivet 15 April 2015 Trippelfel, gissa gärna igen :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
admin Skrivet 16 April 2015 Rapport Dela Skrivet 16 April 2015 Ledtråd 2:Disney förknippas med staden, likaså körsbär! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Draghguggwhor Skrivet 16 April 2015 Rapport Dela Skrivet 16 April 2015 Anaheim, USA? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
admin Skrivet 16 April 2015 Rapport Dela Skrivet 16 April 2015 Dessvärre fel stad och land. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
FubbisRidesOn Skrivet 17 April 2015 Rapport Dela Skrivet 17 April 2015 Frankrike, Paris?Ren och skär gissning..När romarriket härskade namngavs staden till Lutetia, sedan ett antal hundra(?) år senare blev det Paris.Och ja, jag förknippar iaf Disney med Disneyland Paris.Körsbär vet jag ej däremot. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
admin Skrivet 17 April 2015 Rapport Dela Skrivet 17 April 2015 Körsbären i all ära ställer till det. Som en ledtråd så kan jag säga även att Europa är fel. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.