D48 Skrivet 3 September 2011 Rapport Dela Skrivet 3 September 2011 60 meter för mig skulle nog minst ta 70 sekunder. Blir jag jagad av en svenne/arab/muslim/britt så hade jag nog kunnat göra det fortare. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
loopen Skrivet 3 September 2011 Rapport Dela Skrivet 3 September 2011 Blir jag jagad av en t-rex, en älg, eller nån gubbe i al qaida, så kanske 100 m på ~10 sek? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
PussyCat Skrivet 3 September 2011 Rapport Dela Skrivet 3 September 2011 (redigerat) 60m - 7.9-8.2 Redigerat 3 September 2011 av PussyCat Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Draghguggwhor Skrivet 3 September 2011 Rapport Dela Skrivet 3 September 2011 sträcka 3 km tid: 13 min Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
HUHEUEHEUEHUH Skrivet 4 September 2011 Rapport Dela Skrivet 4 September 2011 Blir jag jagad av en t-rex, en älg, eller nån gubbe i al qaida, så kanske 100 m på ~10 sek?Lycka till med det. Världsrekordet ligger på 9,58 sekunder. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Proccito Skrivet 4 September 2011 Rapport Dela Skrivet 4 September 2011 Lycka till med det. Världsrekordet ligger på 9,58 sekunder.Men man springer ju betydligt snabbare när överlevandsinstinkten sätter in.Springer mycket snabbare i snö, tjockjacka, termobyxor, kängor och en stor tung väska när jag nästan missar bussen, än en fin sommardag när jag springer å fort som möjligt ner till brevlådan i t-shirt, kortbyxor och springskor. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
HUHEUEHEUEHUH Skrivet 4 September 2011 Rapport Dela Skrivet 4 September 2011 Men man springer ju betydligt snabbare när överlevandsinstinkten sätter in.Springer mycket snabbare i snö, tjockjacka, termobyxor, kängor och en stor tung väska när jag nästan missar bussen, än en fin sommardag när jag springer å fort som möjligt ner till brevlådan i t-shirt, kortbyxor och springskor.Nej det gör du inte. Att man skulle springa markant snabbare med... överlevnadsinstinkt skulle jag gärna vilja se lite mer på. Posta gärna källorna till det. Ska bli en intresant läsning. :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Proccito Skrivet 4 September 2011 Rapport Dela Skrivet 4 September 2011 Jag märkte det själv, och det är ganska svårt att posta en källa på en egen upplevelse. Självklart kan det ju vara så att jag har uppfattat fel, men jag ska se om jag kan hitta källor på det. Annars får det vara. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Nomatic Skrivet 4 September 2011 Rapport Dela Skrivet 4 September 2011 Men man springer ju betydligt snabbare när överlevandsinstinkten sätter in.Springer mycket snabbare i snö, tjockjacka, termobyxor, kängor och en stor tung väska när jag nästan missar bussen, än en fin sommardag när jag springer å fort som möjligt ner till brevlådan i t-shirt, kortbyxor och springskor.Är det världsrekord fart du håller då när du är på väg att missa bussen? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Proccito Skrivet 4 September 2011 Rapport Dela Skrivet 4 September 2011 Är det världsrekord fart du håller då när du är på väg att missa bussen?nej, men att man möjligtvis springer snabbare när man är i en knivig situation kan man väl säga Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Johnossi Skrivet 4 September 2011 Rapport Dela Skrivet 4 September 2011 Nej det gör du inte. Att man skulle springa markant snabbare med... överlevnadsinstinkt skulle jag gärna vilja se lite mer på. Posta gärna källorna till det. Ska bli en intresant läsning. :)Det är väl ett välkänt faktum att när man är i fara eller dylikt och är i en trängd situation så händer det att människan överpresterar långt över sin egentliga förmåga? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Nomatic Skrivet 4 September 2011 Rapport Dela Skrivet 4 September 2011 Det är väl ett välkänt faktum att när man är i fara eller dylikt och är i en trängd situation så händer det att människan överpresterar långt över sin egentliga förmåga?Snarare välkänd legend/myt, men du vet vad man säger. Alla legender/myter har en aning sanning i sig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.