prestige Skrivet 2 September 2011 Rapport Skrivet 2 September 2011 Tjena, nu är det så att jag e klar med dator bygget efter några långa timmar xd men undrar lite, hur får jag internet från min laptop via en lan sladd/internetr sladd vafan det heter till min stationära datorn ? När jag kopplade dessa ihop så kom det upp på min stationära datorn typ"unidentifield network" och står det typ "Local Area Connection doesn't have a valid IP configuration" :/ Hjälp Tack Citera
sp3xor Skrivet 2 September 2011 Rapport Skrivet 2 September 2011 Tjena, nu är det så att jag e klar med dator bygget efter några långa timmar xdmen undrar lite, hur får jag internet från min laptop via en lan sladd/internetr sladd vafan det heter till min stationära datorn ?När jag kopplade dessa ihop så kom det upp på min stationära datorn typ"unidentifield network" och står det typ "Local Area Connection doesn't have a valid IP configuration" :/ Hjälp TackOm det nu är så att du har en vägguttag där du stoppar i sladden så gör du det, det är liksom solklart. Sen sätter du i sladden i modemet sen sätter du in 2 andra sladdar som går från modemet till stationära o bärbara. Och om det är så att du gjort så som jag förklarat men att det inte funkar försök reparera själva nätverket så lär det fixas(får vi hoppas på). Citera
prestige Skrivet 2 September 2011 Författare Rapport Skrivet 2 September 2011 Om det nu är så att du har en vägguttag där du stoppar i sladden så gör du det, det är liksom solklart. Sen sätter du i sladden i modemet sen sätter du in 2 andra sladdar som går från modemet till stationära o bärbara. Och om det är så att du gjort så som jag förklarat men att det inte funkar försök reparera själva nätverket så lär det fixas(får vi hoppas på).asså min laptop får internet från trådlösa internet från hemma modemet, och från laptopen tar jag lan sladd till min stationära men det funkar inte :( Citera
sp3xor Skrivet 2 September 2011 Rapport Skrivet 2 September 2011 asså min laptop får internet från trådlösa internet från hemma modemet, och från laptopen tar jag lan sladd till min stationära men det funkar inte :(Du kan ju inte ta en sladd från en bärbar till en stationär..... ska visa ett exempel: Citera
prestige Skrivet 3 September 2011 Författare Rapport Skrivet 3 September 2011 Du kan ju inte ta en sladd från en bärbar till en stationär..... ska visa ett exempel:Asså jag menar att jag inte vill ha typ 100m kabel från övervåningen neråt xd har ej så lång internetkabel till modemet :/ hajar du ? xD det jag menar Modem--Bärbar med trådlösa internet--stationär via internet kabel från min laptop :P men det kanske itne går ?.. Citera
sp3xor Skrivet 3 September 2011 Rapport Skrivet 3 September 2011 En lätt inställning! :) Haha det visste jag ingenting om, bra att veta xD. Annars så köper du trådlöst modem, trådlöst nätverkskort till stationära o sen så är de stora problemen borta! Citera
Luxaxix Skrivet 5 September 2011 Rapport Skrivet 5 September 2011 Kan uppkomma problem om du inte har en korsad kabel.. Citera
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.