Proccito Skrivet 26 September 2011 Rapport Dela Skrivet 26 September 2011 Dront är utrotad >:(vad gör vi människor på jorden?Allt vi gör är att förstöra -.- Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 26 September 2011 Rapport Dela Skrivet 26 September 2011 vad gör vi människor på jorden?Allt vi gör är att förstöra -.-Det var för 330 år sen. Den var så tam och orädd att det blev ett mycket lätt mål mat som passade dåtidens människa bra. Dagens människa skulle ha fridlyst den eller nåt ifall den var utrotningshotad och antagligen inte dödat den från första början. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Proccito Skrivet 26 September 2011 Rapport Dela Skrivet 26 September 2011 Det var för 330 år sen. Den var så tam och orädd att det blev ett mycket lätt mål mat som passade dåtidens människa bra. Dagens människa skulle ha fridlyst den eller nåt ifall den var utrotningshotad och antagligen inte dödat den från första början.Det var inte bara fågeln jag syftade på, även om mina tankar väcktes av den. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 26 September 2011 Rapport Dela Skrivet 26 September 2011 Ja människan är fortfarande dum i huvudet. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Proccito Skrivet 26 September 2011 Rapport Dela Skrivet 26 September 2011 Folk kan ju tänka: "Men vi räddar ju djur från att vara inlåsta, vi källsorterar så miljön blir bättre" Men vem har orsakat det? Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
PussyCat Skrivet 26 September 2011 Rapport Dela Skrivet 26 September 2011 I viss mån är det bra att hålla vissa djur innanför lås och bom då t.ex. jakt gör så att de utrotas. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Proccito Skrivet 26 September 2011 Rapport Dela Skrivet 26 September 2011 I viss mån är det bra att hålla vissa djur innanför lås och bom då t.ex. jakt gör så att de utrotas.Jo, men jag menar sånna djur som blir inlåsta och får jobba ihjäl sig. Annars, visst om det är på zoo och sånt, så är det endå ok Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Lander Skrivet 26 September 2011 Rapport Dela Skrivet 26 September 2011 (redigerat) I viss mån är det bra att hålla vissa djur innanför lås och bom då t.ex. jakt gör så att de utrotas.Dagens jakt är inte meningen att utrota en stam utan man gör så att djurstammen håller en lämplig nivå, så man får harmoni i samhället och naturen.T.ex så har antalet olyckor med vargar inblandade ökat på senare år eftersom man inte fått/får skjuta dem, även med björnar. Har själv sett flera vargar och såg själv en björn i somras 1 km från en by med 3-4 tusen invånare.Inte bara människor råkar ut för olyckor utan även böndernas djur. Annars så: Att det börjar bli så mörkt nu då det går mot höst och vinter. Även att vi har haft några nätter med minusgrader pekar på att sommaren är slut för länge sedan :( Redigerat 26 September 2011 av Lander Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Proccito Skrivet 26 September 2011 Rapport Dela Skrivet 26 September 2011 Förstår din tanke. Men jag tycker det är fel att döda djur för att det ska hålla sig på en jämn nivå. Varför ska inte vi minska i antal? Tex som i Kina, varje familj får bara föda ett barn? Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
PussyCat Skrivet 26 September 2011 Rapport Dela Skrivet 26 September 2011 Dagens jakt är inte meningen att utrota en stam utan man gör så att djurstammen håller en lämplig nivå, så man får harmoni i samhället och naturen.T.ex så har antalet olyckor med vargar inblandade ökat på senare år eftersom man inte fått/får skjuta dem, även med björnar. Har själv sett flera vargar och såg själv en björn i somras 1 km från en by med 3-4 tusen invånare.Inte bara människor råkar ut för olyckor utan även böndernas djur. Annars så: Att det börjar bli så mörkt nu då det går mot höst och vinter. Även att vi har haft några nätter med minusgrader pekar på att sommaren är slut för länge sedan :(Skulle förstås stått tjuvjakt.. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
DDDD Skrivet 26 September 2011 Rapport Dela Skrivet 26 September 2011 I am not "whining". I am complaining. Do you want to hear "whining"? This is whining! Ooohhhh! This harness is too tight! It's going to chafe! Can't you loosen it?! OH! It hurts and it's so rusty! Why didn't you clean it first?! It's gonna leave a stain, and the wagon's getting heavy! Why do I have to pull it?! OT: Jag har sömnbrist. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst KawaiiNek0 Skrivet 27 September 2011 Rapport Dela Skrivet 27 September 2011 (redigerat) Jag har pajjat min lockscreen och kan inte fixa tillbaka den utan att installera om mobilfan >_> EDIT: Jag som hade klantat till de bara, fixat :3 Redigerat 27 September 2011 av KawaiiNek0 Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg