Hoppa till innehåll

Dator Paket


JJespeRR
 Dela

Rekommendera inlägg

För lite information, vad ska ni ha datorerna till och hur mycket ska datorn kosta? Kan ju redan nu säga att om du ska göra ett 560Ti på ett 450w nätagg så kommer din dator inte hålla igång särkilt länge. Jag har ett radeon 6870 som drar mindre ström och jag använder ett 600w. Tror nog du ska ha en större hårddisk, lite bättre moderkort och mindre ram, mina åsikter. Btw dina ram minnen kommer inte hålla sig på 1600Mhz utan dom kommer gå ner till 1333 så att du måste överklocka dom. Ifall du vill ha en bra men billig dator så tar du denna datorn. Jag har en likadan och jag har maxat spel som dragon age 2 och dead island med 60+fps.

Redigerat av Stixx
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Mycket pengar har vi inte. Pga skillsmässa.

 

Jo vi har tänkt att ha varsin spel dator. Jag valde liten hårddisk för jag har några fler som ligger och sen när jag har pengar så har jag tänkt ficksa en ssd. Och jag tror nog ett 450 watt klarar det ganska bra.. för en kille här på fuska.se forumet tror det är ' cez ' som kör ett överklockat 6950 på ett 400 watts nätagg. Och jag har även gjort ett test där man väljer allt på datorn så räknar de ut ungefär någonting 340 watt ellet något.

 

Jag har inget internet just nu så jag kan inte hålla mig nå aktiv..

 

Och jag såg nån kommentar om ramminnena... Men jag tror jag vill ha 8 gb ram...

 

Edit: kollade ditt paket, det är ju sämre?

 

Skrivet ifrån telefon.

Redigerat av JJespeRR
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Förstår fortfarande inte varför du ska ha 8 GB ram. Dessutom sa jag aldrig att det paketet var det bästa men du har fruktansvärt bra kvalitet för pengarna. Och om ni nu båda ska ha speldatorer så varför inte köpa likadant? Dessutom vad menar du med sämre? Så om man nu pratar om din dator så är det bara grafikkortet som är bättre och enligt mig onödigt att köpa när du kan få ett 6870 för några hundringar mindre som dessutom presterar nästan lika bra.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jo för att jag hade 4 Gb ram förut och det var nästan för lite, och sen så tror jag faktiskt jag kommer använda 8 Gb ram.

 

Varför köpa ditt paket? När man kan köpa ett paket som är bättre?

 

Och vi köper inte lika delar för vi har olika summor.

 

Kollade på 6870 förut, men varför det när man kan köpa ett 560 ti? Och de hundingarna är nog värda de.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...