Northwest Skrivet 17 Oktober 2011 Rapport Dela Skrivet 17 Oktober 2011 (redigerat) Fel post,nån mod kan ta bort. Redigerat 17 Oktober 2011 av Motard4life Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Stakc Skrivet 20 Oktober 2011 Rapport Dela Skrivet 20 Oktober 2011 Till vilken anledning ska man skänka pengar? Varför kan man inte ta hand om dom i sitt eget land först för? Finns gott om folk här i sverige som har det åt helvete, Varken Bostad, Jobb osv.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Svampen2 Skrivet 20 Oktober 2011 Rapport Dela Skrivet 20 Oktober 2011 Folk som folk? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Stakc Skrivet 20 Oktober 2011 Rapport Dela Skrivet 20 Oktober 2011 Folk som folk?Ja men man ska väll först ta hand om sina egna innan man skickar en jävla massa pengar till andra länder. Du skulle väll först ta hand om din familj innan du skulle hjälpa andra? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Svampen2 Skrivet 20 Oktober 2011 Rapport Dela Skrivet 20 Oktober 2011 (redigerat) Har inte mycket familj. Ingen jag känner iaf. Men jag förstår. Jag är inte heller så mycket för alla dessa skicka pengar saker. Tänkte bara fråga mer vad du tänkte :P Redigerat 20 Oktober 2011 av Svampen2 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Stakc Skrivet 20 Oktober 2011 Rapport Dela Skrivet 20 Oktober 2011 Har inte mycket familj. Ingen jag känner iaf. Men jag förstår. Jag är inte heller så mycket för alla dessa skicka pengar saker. Tänkte bara fråga mer vad du tänkte :Pok ok :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Lander Skrivet 20 Oktober 2011 Rapport Dela Skrivet 20 Oktober 2011 (redigerat) Problemet då man skickar pengar, kläder, mat osv till dessa länder är att en grupp i de länderna glöms bort. Det är framställarna av dessa varor i deras länder. Bönderna som framställt produkter för mat får plötsligt ingen att skicka deras produkter till, eftersom de vill ha betalt. Istället börjar dom odla knark osv. Ett välkänt exempel var då röda korset skickade mat till Eritrea. Men annars då, jo vi behöver förbättra deras situation. Redigerat 20 Oktober 2011 av Lander Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Proccito Skrivet 20 Oktober 2011 Rapport Dela Skrivet 20 Oktober 2011 Problemet då man skickar pengar, kläder, mat osv till dessa länder är att en grupp i de länderna glöms bort. Det är framställarna av dessa varor i deras länder. Bönderna som framställt produkter för mat får plötsligt ingen att skicka deras produkter till, eftersom de vill ha betalt. Istället börjar dom odla knark osv. Ett välkänt exempel var då röda korset skickade mat till Eritrea. Men annars då, jo vi behöver förbättra deras situation.jag förstod inte riktigt hur du menadekan du föklara lite mer? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Stakc Skrivet 20 Oktober 2011 Rapport Dela Skrivet 20 Oktober 2011 jag förstod inte riktigt hur du menadekan du föklara lite mer?Tror han menar att om vi skickar mat och kläder och till andra länder så får bönderna som t.e.x odlar inge pengar eftersom dom vill ha betalt för det dom odlar och när vi skickar gratis mat så är det ingen som köper av dom. Lite dåligt förklarat av mig men men. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Proccito Skrivet 20 Oktober 2011 Rapport Dela Skrivet 20 Oktober 2011 Tror han menar att om vi skickar mat och kläder och till andra länder så får bönderna som t.e.x odlar inge pengar eftersom dom vill ha betalt för det dom odlar och när vi skickar gratis mat så är det ingen som köper av dom. Lite dåligt förklarat av mig men men.nej då, förstod precis vad du menade ;) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Stakc Skrivet 20 Oktober 2011 Rapport Dela Skrivet 20 Oktober 2011 nej då, förstod precis vad du menade ;)hehe kung de :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Lander Skrivet 20 Oktober 2011 Rapport Dela Skrivet 20 Oktober 2011 Tror han menar att om vi skickar mat och kläder och till andra länder så får bönderna som t.e.x odlar inge pengar eftersom dom vill ha betalt för det dom odlar och när vi skickar gratis mat så är det ingen som köper av dom. Lite dåligt förklarat av mig men men.yes, precis så. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.