Hoppa till innehåll

Snabba Cash På Rs

klicka00

Rekommendera inlägg

• 1 månad senare...

Mithril bars är ett bra sätt att tjäna pengar OCH levla smithing samtidigt om du är 60+ i mining och 50+ i smithing.

Vi säger att mithril bars just nu ligger runt 1,5K /styck.

då skulle 500 mithril bars alltså ge dig 750k.

för att göra 500 mithril bars så behövs det 500 mithril ores och 2000 coal.

1 mithril bar = 1 mithril ore + 4 coal

nu tänker du säkert "ska jag mina allt det där?!".

svar: nej, du ska inte mina något mithril alls... faktum är att du tjänar på att inte mina några mithril ores.

en mithril ore kostar runt 20 gp mer än en coal. så... det skulle vara som att köpa en vanlig coal!

ungefär 250 kostar en mithril ore...

nu kommer vi till ditt arbete: du ska hacka 2000 coal ores, vilket du gör i mining guild i falador.

sen har du i princip tjänat ihop dina 750k. (i själva verket 625k)

det enda du behöver göra sen är att gå till Grand exchange och köpa 500 mithril ores. vilket kostar dig 125k.

men om du inte har 125k, så kan du börja med att köpa ungefär 40 st, vilket kostar dig bara 10k.

om du inte ens har 10k, så köper du 20 st, vilket kostar dig 5k... om du inte har 5k så har du inte tålamodet till att göra detta. när du har gjort ungefär 40 st mithril bars, så säljer du varje mithril bar på Grand Exchange(ca 1,5k st). tadaa, du har nu omvandlat dina 10k till 60k, fortsätt hur länge du vill.

men iallafall, detta är vad jag håller på med nu (för smithing och mining, inte pengar).

jag är själv member och hugger magic logs för att få ihop cash

EDIT: ett bra ställe att smälta mithril bars för F2P är i falador eller i al-kharid.

OBS: det skadar inte om du hackar ett fåtal mithril ores!

Redigerat av A7X
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• 4 veckor senare...

Fast det är 4 gånger så dyrare att köpa kolet än att köpa mithril.

Priserna ändras men tänk på att det går minst 4 ggr så fort också. Eftersom du dels behöver mina en mithril per bar, istället för 4 coal per bar, och dessutom får du mindre konkurrens, därav går det mer än 4 ggr så fort. Så även om vinsten per bar blir 75% lägre så blir vinsten per tidsenhet mer än 300% högre, alltså tjänar du mer per tidsenhet på att köpa coal, och gp/s är väl ändå det viktiga i sammanhanget?
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• Skapa ny...