Hoppa till innehåll

Nätagg Krångel


Raosmaosen
 Dela

Rekommendera inlägg

Tja byggde ihop min dator igår och här är specs på den http://www.inet.se/kundvagn När jag startar datorn så piper det från nätagget nästan som om ni tänker er ett "tinitus" ljud extremt jobbigt och vet inte varför. jag stängde av datorn det lät fortfarande drog ut kabeln ur jacket och det lät i utterliggare några sekunder vad kan detta bero på eller ska jag bara skicka tillbaka det?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är mycket säkert något fel på elektroniken i nätaggregatet. Alla jag har haft har fungerat bra.

 

En gång hade jag ett tangentbord med egen nätanslutning. Nätadaptern pep ett mycket högfrekvent ljud så fort man kopplade in den i eluttaget. Utnyttjade garantin och bytte ut den mot en ny. SAMMA SAK HÄNDE IGEN, bytte ut mot en ny. SAMMA SAK HÄNDE IGEN, fick pengarna tillbaks, köpte nått annat tangentbord.

 

Det värsta med detta problem är att man inte kan sova i samma rum som nätaggregatet när den är ikopplad. Man ska inte behöva koppla ur den varje gång man ska sova.

 

Därför har du rätt till att få en ny på vanliga garantin enligt konsumentköplagen i Sverige, och om det fortfarande inte fungerar efter ett antal gånger har du rätt till att få pengarna tillbaka.

 

Notera att om det är du som får betala frakten för att få ett nytt lika dant nätaggregat, så har du rätt till att redan första gången kräva tillbaka pengarna som nätaggregatet kostade, eller om du vill välja en annan produkt och omvärdera betalningen.

Redigerat av Vitdom
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

En gång hade jag ett tangentbord med egen nätanslutning. Nätadaptern pep ett mycket högfrekvent ljud så fort man kopplade in den i eluttaget. Utnyttjade garantin och bytte ut den mot en ny. SAMMA SAK HÄNDE IGEN, bytte ut mot en ny. SAMMA SAK HÄNDE IGEN, fick pengarna tillbaks, köpte nått annat tangentbord.

Jag har aldrig hört talas om tangentbord med egen nät-anslutning. Vad heter tangentbordet och vad ska det vara bra för?
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har aldrig hört talas om tangentbord med egen nät-anslutning. Vad heter tangentbordet och vad ska det vara bra för?

Logitech G19, kostade 1999 kr. Egen nätanslutning krävdes för att driva tangentbordsprocessorn(som alla tangentbord har, fast lite mer avancerad), en LCD-skärm med upplösningen 320x240-24 bit, 2 USB 2.0 portar och tangenternas bakgrundsbelysning med justerbar styrka och färg. :)

 

SKITTANGENTBORD, KÖP ALDRIG DET. :angry: Nätadaptern lät mycket högt, kunde inte ens sova på natten utan att dra ur kontakten. Om man är snabb med fingrarna och skriver in t.ex. "www" snabbt så hängde inte tangentbordet med, utan trodde att man höll ner knappen. Detta leder till att en paus uppstår vilket gör att tangenttryckningarna inte registreras.

 

Att jag ej skulle ha lyft fingret 100 % ifrån tangenten mellan tryckningarna är uteslutet, då jag filmade processen med min 240 FPS kamera. I och med att jag fick byta tangentbord 2 ggr., där alla hade samma problem, tror jag nog att detta problem finns på ett större antal svenska modeller av detta tangentbord.

 

Ett avancerat speltangentbord för 2000 kr måste väl ändå hålla högre kvalitet än ett standardtangentbord som kostar runt 50 kr...

Redigerat av Vitdom
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ett avancerat speltangentbord för 2000 kr måste väl ändå hålla högre kvalitet än ett standardtangentbord som kostar runt 50 kr...

Hehe. Jag har ett 10 år gammalt tangentbord vi fick med en compaq-dator och den funkar perfekt, vill aldrig byta. Jag märker att kvalitén på viss hårdvara verkar ha börjat försämras sen några år tillbaks.

 

Om man ska skaffa nytt tangentbord rekommenderar jag detta som en kompis har: http://pckeyboards.stores.yahoo.net/customizer.html

Finns med svensk layout. Tangenterna klickar på ett helt annat sätt än vanliga tangentbord som gör det skönt och snabbt att skriva på.

.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...