Hoppa till innehåll

Funderar På Att Köpa Ps3 Och Har 2 Frågor


360Xbox

Rekommendera inlägg

Har funderat på att skaffa en Ps3 eftersom det är så några exklusiva spel jag vill ha. (Uncharted, Motorstorm, Little Big Planet)

Jag undrar 2 saker.

 

1: Borde jag skaffa Slim eller fat? På vilka sätt är Slim bättre? Skulle nästan vilja ha fat för då kan jag spela Ps2 spel.

2: Några andra exklusiva spel ni skulle rekommendera förutom dom jag nämnde?

Redigerat av 360Xbox
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tycker inte det är värt att köpa 60GB för att köra PS2 spel, bättre isåfall att köpa både PS2 och PS3

Har du otur får du lämna in 60GB pga YLoD, Yellow Light of Death, motsvarande Red Ring of Death på Xbox.

 

Slimet är tystare, drar mindre stöm och är snabbare att starta än fat, plus att den har mer minne

 

Jag skulle köpa Slim om jag vore du

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

PS3 fat säljs inte längre i Sverige. Så om du vill ha fat får du köpa det från USA eller begagnat.

 

Heavy Rain och alla Ratchet & clank. Viktigviktigt.

Sen om du gillar bilspel så säger jag Gran Turismo 5.

 

Jag tycker inte det är värt att köpa 60GB för att köra PS2 spel, bättre isåfall att köpa både PS2 och PS3

Har du otur får du lämna in 60GB pga YLoD, Yellow Light of Death, motsvarande Red Ring of Death på Xbox.

 

Slimet är tystare, drar mindre stöm och är snabbare att starta än fat, plus att den har mer minne

 

Jag skulle köpa Slim om jag vore du

Går ju att få Ylod på slim också. Även om det är mindre chans.

Redigerat av 3FJSKFJSKGJES
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

1. Slim är bättre då det är energisnålare, mindre, större hdd, 3D ready och av egen erfarenhet så klarar ett Slim att buffra filmer från en media server bättre också vilket är ett stort plus.

Du kan inte spela PS2 spel på alla Fat konsoler bara så du vet.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Playstation_3 , gå ner lite så ser du vilka som är bakåtkompatibel. (Alltså en 60GB som jag har för mig ska vara riktigt svårt att få tag i)

 

2. Har inte en aning så kan inte hjälpa dig där.

Redigerat av Nomatic
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

1. Slim är bättre då det är energisnålare, mindre, större hdd, 3D ready och av egen erfarenhet så klarar ett Slim att buffra filmer från en media server bättre också vilket är ett stort plus.

Du kan inte spela PS2 spel på alla Fat konsoler bara så du vet.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Playstation_3 , gå ner lite så ser du vilka som är bakåtkompatibel. (Alltså en 60GB som jag har för mig ska vara riktigt svårt att få tag i)

3D finns även till PS3 fat. Alla ps3or fick den uppdateringen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Via firmwire ja, men det skulle jag gissa på fixar sig automatiskt.

 

TS du borde helt klart köpa ett PS3 Slim.

Den kommer ju upp automatiskt så man kan ladda ner den.

Men om han köper en nu kommer förmodlingen den redan ha senaste versionen.

 

PS3 fat är MYCKET snyggare. Men sen kan man nog tjäna på att köpa en PS3 slim ändå. Den håller ju antagligen bättre och är som tidigare sagt strömsnålare.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...