Hoppa till innehåll

Sälja Laptop, Lämpligt Pris?


Fjeddo

Rekommendera inlägg

Tjenare!

 

Nu när jag skaffat ny dator ska min laptop bort. Vad är ett lämpligt pris för den?

 

* Intel core i3 330M @ 2,13GHz

* 4GB DDR3 RAM, osäker på om det är 1066mhz eller 1333.

* ATI (AMD) Radeon HD5470M 1GB

* 500GB HDD 5400rpm

 

Kommer inte ihåg mer såhär i huvudet, men det är väl det viktigaste.

 

I butiken sa gubben 4000, men det tror jag inte ett dugg på. 2000-3000kr, eller kanske ännu mindre? Vad säger ni som kan?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hade en Laptop (I sign) den klarade Mw2:

1366x768

Texture auto

sen allt annat på hög förutom shadows och fick runt 91 fps.

Så jag tror den borde klara...

Men pröva de dära systemreq..

Då verkar den ju klara mw2 rätt okej alltså. Vet inte riktigt hur den där GPUn du har är i förhållande till 5470, men så mycket bättre kan den väll inte vara? CPUn i min är ju bättre iaf. Redigerat av ReMemberMe
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Personligen skulle jag aldrig i mitt liv betala 4000 kr för en använd dator, skulle nog inte ens gå över 1000 kr. Men det är ju jag.

Såhär på rak arm så skulle jag säga att den där datorn klarar MW2 på lägsta utan problem.

Okej, tror du att jag kan få den såld för kanske 3000kr? En kille i klassen verkar vara villig att köpa för det priset iaf.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Då verkar den ju klara mw2 rätt okej alltså. Vet inte riktigt hur den där GPUn du har är i förhållande till 5740, men så mycket bättre kan den väll inte vara? CPUn i min är ju bättre iaf.

Jag körde allt på Max i 1366x768 asså texture och aa och så, och då fick jag 50-60 i några minuter sen laggade de som tusan ~90 grader
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Okej, tror du att jag kan få den såld för kanske 3000kr? En kille i klassen verkar vara villig att köpa för det priset iaf.

Jag har inte en aning vad du kan få för den om jag ska vara ärlig. Vill din kompis köpa den för 3000 kr så är det hans otroligt dumma beslut att ta.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har inte en aning vad du kan få för den om jag ska vara ärlig. Vill din kompis köpa den för 3000 kr så är det hans otroligt dumma beslut att ta.

Haha, får bli så.

 

Jag skulle ha sålt den till din kompis iaf
Ska göra det om han inte har ändrat sig.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...