Satisfaction Skrivet 10 November 2011 Rapport Dela Skrivet 10 November 2011 Tjenare. Har börjat spana efter en ny elgitarr då jag behöver en gitarr som lämpar sig för något annat än metal. Har kollat lite på en sådan här http://www.thomann.de/se/gibson_les_paul_s...imited_wbcr.htm Tänkte mest kolla ifall det finns någon här som har erfarenhet av Studiomodellerna, eller ni kanske har något att rekommendera? Gitarren kommer vara för bl.a vanlig rocknroll och (lite) tyngre musik. Siktar i nuläget inte på någon kopia, t.ex. Epiphone, men lyssnar om ni vet någonting som är värt att kolla upp. Tack på förhand. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mumutio Skrivet 10 November 2011 Rapport Dela Skrivet 10 November 2011 Min kompis har en Les Paul studio. Klart att den låter bra, är skön att spela på och ser fin ut dessutom. Finns säkert kopior dock som är mer prisvärda, för i slutändan är det ju ändå mest förstärkaren som gör skillnad. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hurricane Skrivet 11 November 2011 Rapport Dela Skrivet 11 November 2011 Du borde kolla in reviews på ultimate-guitar istället, tror knappast att du kommer att få mycket info härifrån ;d Är det endast denna modell som du har kollat på eller, och måste det vara en Les Paul? Och vilken gitarr använder du nu? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Satisfaction Skrivet 11 November 2011 Författare Rapport Dela Skrivet 11 November 2011 Har självklart läst recensioner på modellen, men om jag på den här nivån kan konversera angående den så vore det fint. Är i nuläget ute efter en LP eller en SG. LP Studiogitarrerna ligger på ca 6000 på thomann medans SG-gitarrerna ligger lite över. Spelar för tillfället på en Ibanez, modell oklar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Banish Skrivet 13 November 2011 Rapport Dela Skrivet 13 November 2011 (redigerat) Jag har spelat lite på en 50's tribute. Den var väldigt bekväm att spela på tycker jag (jämfört med min epiphone). Den lät ganska bra också, den hade dock p90s. Men jag tror att det är ganska bra gitarr för dom pengarna. Funderar själv på att skaffa någon liknande :) EDIT: http://www.thomann.de/se/gibson_lp_studio_...te_hb_db_tm.htm tycker jag är snyggare :) Vet dock inte hur stor skillnad det är på dom. Redigerat 13 November 2011 av Banish Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.