Hoppa till innehåll

Gibson Les Paul Studio


Satisfaction
 Dela

Rekommendera inlägg

Tjenare.

 

Har börjat spana efter en ny elgitarr då jag behöver en gitarr som lämpar sig för något annat än metal.

 

Har kollat lite på en sådan här http://www.thomann.de/se/gibson_les_paul_s...imited_wbcr.htm

 

Tänkte mest kolla ifall det finns någon här som har erfarenhet av Studiomodellerna, eller ni kanske har något att rekommendera?

 

Gitarren kommer vara för bl.a vanlig rocknroll och (lite) tyngre musik.

Siktar i nuläget inte på någon kopia, t.ex. Epiphone, men lyssnar om ni vet någonting som är värt att kolla upp.

 

Tack på förhand.

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har självklart läst recensioner på modellen, men om jag på den här nivån kan konversera angående den så vore det fint.

Är i nuläget ute efter en LP eller en SG. LP Studiogitarrerna ligger på ca 6000 på thomann medans SG-gitarrerna ligger lite över.

 

Spelar för tillfället på en Ibanez, modell oklar.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har spelat lite på en 50's tribute. Den var väldigt bekväm att spela på tycker jag (jämfört med min epiphone). Den lät ganska bra också, den hade dock p90s. Men jag tror att det är ganska bra gitarr för dom pengarna.

 

Funderar själv på att skaffa någon liknande :)

 

EDIT: http://www.thomann.de/se/gibson_lp_studio_...te_hb_db_tm.htm tycker jag är snyggare :) Vet dock inte hur stor skillnad det är på dom.

Redigerat av Banish
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...