Fjeddo Skrivet 11 November 2011 Rapport Dela Skrivet 11 November 2011 Tjenare! Köpte en ny dator för drygt en vecka sedan, köpte den från Alina. När jag beställde datorn så var jag rätt säker på att det stod att mitt moderkort hade 4 RAM-platser och max 32 GB RAM. När jag sedan monterade datorn såg jag att det bara fanns 2 st platser, samt att datorn bara har stöd för 16GB RAM om jag nu minns rätt. Tänkte attt jag hade läst fel och brydde mig inte mer om det. Nu kollade jag dock av en slump på det moderkortet på hemsidan och ser att det faktiskt står att det har 4 RAM-platser och upp till 32GB RAM, fast det bara har 2 platser. Skulle jag ha rätt till ett byte trots att jag har satt in moderkortet, eller får jag "skylla mig själv" som inte kollade direkt? Tacksam för svar! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
GamesDean Skrivet 11 November 2011 Rapport Dela Skrivet 11 November 2011 Vad har du något moderkort? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fjeddo Skrivet 11 November 2011 Författare Rapport Dela Skrivet 11 November 2011 Vad har du något moderkort?http://www.alina.se/Produkt.aspx?r=pl&T2=GA-H67M-D2-B3 - Kasst... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Distinction Skrivet 12 November 2011 Rapport Dela Skrivet 12 November 2011 (redigerat) Bilden är rätt. Specifikationerna är fel. Gå alltid lite djupare när du letar fakta: http://www.gigabyte.se/products/product-pa...spx?pid=3771#ov EDIT: Du bör få byta tillbaks pga att det är DERAS fel att du uppfattade fel. Redigerat 12 November 2011 av QuinnoX Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fjeddo Skrivet 12 November 2011 Författare Rapport Dela Skrivet 12 November 2011 (redigerat) Bilden är rätt. Specifikationerna är fel. Gå alltid lite djupare när du letar fakta: http://www.gigabyte.se/products/product-pa...spx?pid=3771#ovEDIT: Du bör få byta tillbaks pga att det är DERAS fel att du uppfattade fel.Det var så jag menade. Mailade Alina igår kväll och har inte fått svar än dock. EDIT: Haha, glömde ju att det var helg. Inte konstigt att de inte svarat än. Redigerat 13 November 2011 av ReMemberMe Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Distinction Skrivet 13 November 2011 Rapport Dela Skrivet 13 November 2011 Om de nu inte har en text som Inet har som lyder såhär: Vår strävan är att alltid säkerställa informationen som publiceras i form av produktspecifikationer, bilder & lagerstatus. Dock friskriver vi oss från ersättning vid eventuella felaktigheter. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fjeddo Skrivet 13 November 2011 Författare Rapport Dela Skrivet 13 November 2011 Om de nu inte har en text som Inet har som lyder såhär: Vår strävan är att alltid säkerställa informationen som publiceras i form av produktspecifikationer, bilder & lagerstatus. Dock friskriver vi oss från ersättning vid eventuella felaktigheter.Ah, det har dom säkert. Fast nu vill jag inte ha ersättning, jag vill byta till ett annat moderkort och betala mellanskillnaden. Fast iofs så kanske det räknas som ersättning då de inte lär kunna sälja kortet som nytt till någon annan. Aja, får se vad de svarar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fjeddo Skrivet 14 November 2011 Författare Rapport Dela Skrivet 14 November 2011 Haha, fått svar nu: Tjena. Givetvis så ska du få byta moderkort. Detta är ett fel av oss. Köpte du det i butik eller via hemsidan? Mvh jim Kan inte göra annat än att rekommendera Alina till alla andra. Har fått sjukt bra hjälp varje gång jag behövt, servicen är grym, sjukt trevlig personal, oftast riktigt bra priser både på internet och i butik... Allt är grymt bra! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.