mashemoto Skrivet 17 November 2011 Rapport Dela Skrivet 17 November 2011 (redigerat) Hej! När jag spelar så tappar jag uppkopplingen till nätverket, det tar ett par sekunder efter att man startat spelet sen bara förlorar jag uppkopplingen eller kontakten helt och hållet, alltså det är inte bara internetåtkomsten som försvinner. Och det spelar ingen roll om det är ett onlinespel eller något annat, som t.ex när jag spelar nfs shift2 så tappar jag uppkoppling, likadant när jag lirar fallout3 eller spelar offline på minecraft sen går det inte återansluta till nätverket igen förens man stängt ner spelet. Det är inte min brandvägg som förstör för det har jag kollat. Vore tacksam för svar //Mashemoto :thanks: Redigerat 17 November 2011 av mashemoto Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Raosmaosen Skrivet 17 November 2011 Rapport Dela Skrivet 17 November 2011 Prova att ladda ner dom senaste drivrutinerna till moderkortet Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
PussyCat Skrivet 17 November 2011 Rapport Dela Skrivet 17 November 2011 Samma har hänt här, det var ComHem som krånglade. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
mashemoto Skrivet 17 November 2011 Författare Rapport Dela Skrivet 17 November 2011 (redigerat) har uppdaterat drivrutinerna till moderkortet, hjälpte inte :/ Pussycat: Jo men jag tycker det är konstigt att jag tappar hela nätverket, i vissa fall så kan jag inte ens hitta något nätverk på runt 10-20min efter att jag spelat. En annan grej som kanske borde berättas är att om jag laddar ner något så har jag inte detta problemet Redigerat 17 November 2011 av mashemoto Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
PussyCat Skrivet 17 November 2011 Rapport Dela Skrivet 17 November 2011 "Fel på DNS-server" fick jag upp på mina felsökningar. Pappa ringde ComHem och de startade om hela vårt nätverk, så fungerar allt felfritt igen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
mashemoto Skrivet 17 November 2011 Författare Rapport Dela Skrivet 17 November 2011 (redigerat) som sagt problemet är endast under tiden som jag spelar, när jag gör vad som helst annat så har jag inga problem med nätverksanslutningen. Redigerat 17 November 2011 av mashemoto Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Raosmaosen Skrivet 17 November 2011 Rapport Dela Skrivet 17 November 2011 Provat att "starta om routern/modemet" Det sitter ju alltid en knapp på routern/modemet och det hjälpte min kompis vars nätverk tappade internet då och då. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
5FJSKFJSKGJES Skrivet 17 November 2011 Rapport Dela Skrivet 17 November 2011 (redigerat) Nu bara gissar jag hejvilt. Men kanske du måste öppna någon/några portar? Redigerat 17 November 2011 av 4FJSKFJSKGJES Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
mashemoto Skrivet 17 November 2011 Författare Rapport Dela Skrivet 17 November 2011 Provat att "starta om routern/modemet" Det sitter ju alltid en knapp på routern/modemet och det hjälpte min kompis vars nätverk tappade internet då och då.Ska jag vara helt ärlig tror jag inte det är modemet eller routern riktigt för min lillebror som sitter på samma nätverk har aldrig något problem med anslutningen... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Raosmaosen Skrivet 18 November 2011 Rapport Dela Skrivet 18 November 2011 använder du dig av kabel eller trådlöst kolla dina drivrutiner på det trådlösa om du nu har det annars kanske det är fel på Kabeln om du nu använder det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
mashemoto Skrivet 18 November 2011 Författare Rapport Dela Skrivet 18 November 2011 det är trådlöst, kom också på det och uppdaterade drivrutinerna till nätverkskortet, problemet kvarstår... det konstiga är att jag kan tanka utan att ha samma problem... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ZxZHitmanZxZ Skrivet 19 November 2011 Rapport Dela Skrivet 19 November 2011 (redigerat) jag har nästan samma problem men det räcker att jag går in på typ runescape till exempel så tappar alla internet ibland behöver jag bara gå in på internet så tappar alla det som pussycat sa "Fel på DNS-server" fick jag upp på mina felsökningar. Pappa ringde ComHem och de startade om hela vårt nätverk, så fungerar allt felfritt igen. som pussycat sa. kan det vara samma fel för mig? har också ComHem. Redigerat 19 November 2011 av ZxZHitmanZxZ Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.