Hoppa till innehåll

Tappar Nätverksuppkopplingen


mashemoto
 Dela

Rekommendera inlägg

Hej!

 

När jag spelar så tappar jag uppkopplingen till nätverket, det tar ett par sekunder efter att man startat spelet sen bara förlorar jag uppkopplingen eller kontakten helt och hållet, alltså det är inte bara internetåtkomsten som försvinner.

Och det spelar ingen roll om det är ett onlinespel eller något annat, som t.ex när jag spelar nfs shift2 så tappar jag uppkoppling, likadant när jag lirar fallout3 eller spelar offline på minecraft sen går det inte återansluta till nätverket igen förens man stängt ner spelet.

Det är inte min brandvägg som förstör för det har jag kollat.

 

Vore tacksam för svar

 

//Mashemoto :thanks:

Redigerat av mashemoto
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

har uppdaterat drivrutinerna till moderkortet, hjälpte inte :/

 

Pussycat: Jo men jag tycker det är konstigt att jag tappar hela nätverket, i vissa fall så kan jag inte ens hitta något nätverk på runt 10-20min efter att jag spelat.

 

En annan grej som kanske borde berättas är att om jag laddar ner något så har jag inte detta problemet

Redigerat av mashemoto
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Provat att "starta om routern/modemet" Det sitter ju alltid en knapp på routern/modemet och det hjälpte min kompis vars nätverk tappade internet då och då.

Ska jag vara helt ärlig tror jag inte det är modemet eller routern riktigt för min lillebror som sitter på samma nätverk har aldrig något problem med anslutningen...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

jag har nästan samma problem men det räcker att jag går in på typ runescape till exempel

så tappar alla internet

ibland behöver jag bara gå in på internet så tappar alla det

 

som pussycat sa

"Fel på DNS-server" fick jag upp på mina felsökningar. Pappa ringde ComHem och de startade om hela vårt nätverk, så fungerar allt felfritt igen. som pussycat sa.

 

kan det vara samma fel för mig?

 

har också ComHem.

Redigerat av ZxZHitmanZxZ
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...