Hoppa till innehåll

Den Officiella Tråden Om Lucid Dreaming!


Fjeddo
 Dela

Rekommendera inlägg

Men man förlorar ingen sömn, man känner sig snarare mer utvilad en natt efter en LD. Tiden du spenderar på kvällen är den tiden du håller på att somna, du är inte vaken längre.

Jag vill lägga mig på kudden, inte tänka på nått sätt och bara sluta vara vaken, inte behöva känna hur ögonlocket pressar sig nedåt i desperation, inte känna hur obekväm kroppen är efter att ha burit 5 kg skolböcker hela dagen, sovit obekvämt på bussen, i föreläsningssalen, på lektionerna, vid skrivbordet under läxläsning. Jag vill bara sova. Inte ligga och tänka på LD. Fan att du alltid ska tjata så WASD jag vet hur LD funkar i de stora dragen, jag har trots allt lyckats medvetet med det en gång. ;)
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 69
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Men tankarna vandrar ju ändå när man håller på att somna, då kan man lika gärna tänka på något vettigt. Att kunna sitta i ett tyst rum utan att tänka på något alls klarar inte många. Jag har själv svårt att säga att jag vet hur LDs "funkar" så jag tror inte du kan det heller.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Ni som lyckas, vad hittar ni på i era drömmar?

En massa olika saker, man vill ju testa det mesta.

 

Någon gång har jag lyckats flyga, det var riktigt häftigt. Oftast när jag försöker med så "extrema" saker så brukar jag vakna. När man väl lyckas är det dock väldigt häftigt!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

En massa olika saker, man vill ju testa det mesta.

 

Någon gång har jag lyckats flyga, det var riktigt häftigt. Oftast när jag försöker med så "extrema" saker så brukar jag vakna. När man väl lyckas är det dock väldigt häftigt!

Som vadå, till exempel?

 

Freud kallade drömmar "kungsvägen till det omedvetna". Har man kontroll över sin dröm borde man även kunna få tillgång till det omedvetna och förmodligen öka sin självkännedom någonting enormt; föreställ er exempelvis en intervju med er själva där ni gräver upp vad som verkligen ligger djupt rotat, själva karaktärens byggstenar som ni ändå är helt ovetande om. Fascinerande tanke.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Freud kallade drömmar "kungsvägen till det omedvetna". Har man kontroll över sin dröm borde man även kunna få tillgång till det omedvetna och förmodligen öka sin självkännedom någonting enormt; föreställ er exempelvis en intervju med er själva där ni gräver upp vad som verkligen ligger djupt rotat, själva karaktärens byggstenar som ni ändå är helt ovetande om. Fascinerande tanke.

Utifrån egna erfaren har jag svårt att bekräfta detta. Jag har haft underbara upplevelser med nya känslor men jag nog aldrig riktigt fått ut nån information ifrån mitt undermedvetna. Jag har iofs inte försökt så mycket.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Utifrån egna erfaren har jag svårt att bekräfta detta. Jag har haft underbara upplevelser med nya känslor men jag nog aldrig riktigt fått ut nån information ifrån mitt undermedvetna. Jag har iofs inte försökt så mycket.

Jag är övertygad om att någonting måste gå att få fram. Jag tycker du borde pröva. :)
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...